فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

هزینه سفر به هند

هزینه سفر به هند؛ برای سفر به هندوستان چقدر پول لازم است؟

کشور زیبای هند (India) که پایتخت آن شهر دهلی است در جنوب آسیا قرار دارد. جشن‌ها و آیین‌های متعدد، معابد زیبا و قدیمی و سواحلی جذاب این کشور پهناور را به سرزمینی رویایی برای گردشگران تبدیل کرده است. هند یکی از بهترین گزینه های سفر در آسیا برای افرادیست که تمایل دارند سفری ارزان و ماجراجویانه داشته باشند. به همین علت در این مطلب از مجله گردشگری تاپ سیر قصد داریم به بررسی هزینه های سفر به هند بپردازیم.
در ادامه به بررسی لیست هزینه های سفر در بخش های مختلف خواهیم پرداخت. لطفا با ما همراه باشید

واحد پول کشور هند چیست؟

واحد پول کشور هند روپیه است که با نماد (₹) و حروف انگلیسی (INR) نشان داده می‌شود. هر 100 پیسه یک روپیه است.

قیمت غذا و رستوران

پیدا کردن غذایی خوشمزه در هند کاری آسان است زیرا علاوه بر رستوران‌های شیک و کافه‌های دنج، چرخ‌دستی‌های زیادی در خیابان‌ها دیده می‌شوند که بر روی آن‌ها غذا طبخ می‌کنند. قیمت بیشتر غذاها هم مناسب است برای مثال پاکوره و سمبوسه که از محبوب‌ترین غذاها هستند را می‌توانید با قیمت بسیار مناسب بخرید و نوش جان کنید. همچنین مرغ تندوری حدودا ۲۴۶ روپیه، نان حدود ۲۶ روپیه و یک بطری نیم لیتری آب حدودا ۲۸ روپیه است.
تورهای هند عکس غذاهای خیابانی خوشمزه هندی

حمل و نقل عمومی

وسایل حمل‌ونقل عمومی در هند تنوع بسیاری دارند، پیشنهاد می‌کنیم تمامی آن‌ها را امتحان کنید چون لذت تجربه‌ی سوار شدن به هرکدام، تجربه‌ای تکرار نشدنی در زندگی‌تان خواهد بود. اتوبوس، ریشکا، مونو رِیل، مترو، قطار شهری از جمله وسایل حمل‌ونقلی هستند که در هند مردم را در شهرها جابه‌جا می‌کنند. کرایه مترو و مُونو ریل در هند نسبتا بالا است و از ۱۰ روپیه تا ۴۵ روپیه به نسبت مسیری که طی می‌کنید متغییر هستند. پرمصرف‌ترین آن‌ها قطار شهری است که از لحاظ کیفیت درجات مختلفی دارند. میزان کرایه قطار شهری در هند بستگی به درجه کیفیت قطار و مسافتی که طی می‌کنید، دارد. اتوبوس نیز وسیله مناسبی است که با قیمتی مناسب (از ۸ روپیه) برای جابه‌جایی در سطح شهر به شما کمک خواهد کرد.


تاکسی‌ راحت‌ترین وسیله نقلیه‌ هند

در استفاده از تاکسی‌ها توجه داشته باشید که تاکسی‌های خصوصی که شیک‌تر و تمیزتر هستند قیمتی بالاتر از سایر تاکسی‌ها دارند. پرداخت کرایه در سوارشدن تاکسی‌ها مهارت زیادی می‌خواهد تا سرتان کلاه نرود و کرایه را چند برابر با شما حساب نکنند. توصیه ما این است که قبل از سوارشدن کرایه را تعیین کنید و بر روی کاغذ بنویسید.
ریکشا دیگر وسیله نقلیه‌ای است که در برخی مناطق قابل‌دسترسی است. ریکشاها معمولاً کرایه بسیار پایینی دارند. ریکشا درواقع موتور سه چرخی است که اتاقکی کوچک به پشت آن وصل می‌کنند و مسافرها در اتاقک می‌نشینند. کرایه هر نفر در ریکشا کمتر از هزار تومان است. به طور کلی هزینه حمل‌ونقل در هند ارزان و به‌صرفه می باشد و توصیه ما این است که اگر چند نفر هستید برای راحتی بیشتر از تاکسی استفاده کنید.


هزینه تفریح در هند

در هر شهر از هند جاذبه‌های گردشگری و تفریحات متنوعی وجود دارد. میانگین هزینه برخی از این تفریحات و اماکن دیدنی به این صورت است:
قلعه رایگاد بمبئی ۳۰۰ روپیه؛
تفریحات آبی در سواحل گوا حدود ۳۰۰۰ روپیه؛
تاج محل آگرا حدود ۱۱۰۰ روپیه؛
معبد ویروپاکشا هامپی ۵۰۰۰ روپیه؛
در هند تورهای گردشی، قیمتی نسبتاً بالا دارند و اگر به‌صورت انفرادی بروید قیمت‌ها ارزان‌تر تمام می‌شود. یکی از لذت‌بخش‌ترین انواع تور هند؛ تورهای قایق‌سواری است که هزینه‌شان از ۲۰۰۰ روپیه شروع می شود.
هزینه سفر به هند | قیمت هتل و اقامتگاه
برای اقامت در دهلی قیمت هتل‌ها زیاد نیست، برای مثال هر شب اقامت در هتل 3 ستاره از ۱۷۰۰ تا ۱۲۵۰۰ روپیه و هتل 4 ستاره از ۴۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ روپیه و هتل پنج ستاره از ۹۵۰۰ تا ۳۴۰۰۰ روپیه هزینه دارند.


هزینه تلفن و مکالمات در هند

هزینه مکالمات تلفنی در هند نسبت به ایران کمتر است. در هر قسمت از این کشور اپراتور خاصی سرویس‌ می‌دهد و 10 اپراتور تلفن همراه در سراسر هند فعالیت می‌کنند که برای یک دقیقه تماس با اپراتورهای داخلی باید 55 تومان بپردازید. اگر قصد خرید سیم‌کارت دارید، بهتر است در فرودگاه آن را تهیه کنید. سیم‌کارت‌هایی مخصوص مسافران و گردشگران هستند که مناسب‌ترین گزینه برای شما خواهند بود.
وضعیت اینترنت در این کشور زیاد سازماندهی شده نیست، به‌طوری‌که شاید در بعضی هتل‌های هندو بتوانید اینترنت رایگان داشته باشید.

قیمت لباس و پوشاک هندی

پوشاک معمولی و تولید هند از تهران ارزان‌تر است و قیمتشان ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزانتر می باشند؛ اما لباس‌های برند قیمتی بالاتر دارند. به طور کلی قیمت لباس به خصوص نوع سنتی لباس های هندی بستگی به میزان پارچه به کار رفته، مقدار استفاده از سنگهای قیمتی و رنگ آنها دارد.لباس

  •  هند از لحاظ امنیت جایگاه پایینی دارد و امنیت در این کشور به‌مراتب از ایران کمتر است. پس توصیه می‌کنیم که از گاوصندوق و کمدهای قفل‌دار استفاده کنید.
  • • در سفر به هند به‌راحتی می‌توانید انواع غذاها را امتحان کنید اما مواظب تندی و چربی غذاهای هند  باشید.
  • • بهترین سوغاتی صنایع‌دستی و تولیدات داخلی هند هستند. این محصولات زیبایی خاص خود را دارند و قیمتشان مناسب است.
  • • هرگز در شب به تنهایی پیاده روی نکنید و بهتر است از خیابان‌های شلوغ و روشن عبور نمایید.
کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده