فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

طبیعت گردی در ایران

ایران در ﻧﻴﻢ ﮐﺮﻩ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﮔﺮﻣﯽ واقع شده است، ما در ایران با فاصله کمی می توانیم از کویر مرکزی و به جنگل های شمالی سفر کنیم. اگر علاقه مند به زیبایی دریا هستید، می توانید به شمال ایران و یا خلیج فارس سفر کنید. اگر علاقه مند به معماری هستید، از یزد، کرمان، فارس دیدن نمائید. فاینداتور در این مطلب سعی دارند چند جاذبه توریستی مناسب برای  طبیعت گردی در ایران به شما معرفی کند، با ما همراه شوید:
 

1- سوباتان | Soubatan

یکی از پرطرفداترین تورهای طبیعت گردی ایران به میزبانی مردم خونگرم سوباتان برگزار می شود. ییلاق سوباتان یکی از زیباترین نقاط بکر طبیعت گردی در ایران است که در ارتفاعات تالش قرار دارد. بهترین زمان سفر به منطقه سوباتان در خرداد ماه است. شما می توانید سفر خود را با راهپیمایی و کوه نوردی از منطقه جنوب غربی و دریاچه نئور شروع کنید تا به منطقه سرسبز سوباتان برسید. پیشنهاد می کنیم پیش از سفر به سفرنامه خواندنی نئور تا سوباتان مراجعه کنید.

2- باداب سورت | Badab-e-Surt

اگر علاقه مند هستید که در تعطیلات آخر هفته به طبیعت گردی بپردازید، باداب سورت را هم در برنامه سفر خود قرار بدهید. چشمه‌های باداب سورت به همراه کوه دماوند و سرو ابرکوه جزو سه اثر طبیعی ملی معروف ایران در بین گردشگران داخلی و خارج است. باداب سورت در منطقه چهاردانگه ساری قرار دارد و با رنگ بندی رسوبات آب شور به رنگ نارنجی و قرمز زیبایی خاصی دارد. چشمه های باداب سورت بعد از پامو کاله در ترکیه دومین چشمه های آب شور در جهان با ساختار جالب مطبق و رنگین است.

3- جواهردشت | Javaher Dasht

به عروس دشت های ایران جواهردشت سفر کنید. جواهردشت در 26 کیلومتری منطقه سیاهکلرود قرار دارد. گویا با سفر به این منطقه زیبا زمان متوقف خواهد شد و شما بر فراز ابرها قدم خواهید زد. ترکیبی زیبا و خارق العاده از کوه، ابر و جنگل به همراه هوای پاک، مناظر بکر و پیاده روی در کوهپایه سماموس برای هر گردشگری که به منطقه سیاهکل رود سفر می کند، کافی خواهد بود.

4- گردنه حیران | Heyran Astara

به راستی که اسم گردنه حیران را به بهترین نحوه انتخاب کرده اند. بوی باران و نسیم خنک و طبیعت بکر کافیست تا بهشت را در زمین تجربه کنید. گردنه حیران ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان آستارا و در مسیر ارتباطی آستارا به اردبیل قرار دارد. جنگل های انبوه با درختانی سرسبز و دره ای زیبا و روستاهایی چون حاجی امیر بالا می توانند برای طبیعت گردان از بهترین مقصد سفر در ایران باشند.

5- چابهار | Chabahar

یکی از زیباترین بندرهای ایران، بندر چابهار است. چابهار تنها بندر ایران اسیت که به اقیانوس راه دارد. وجه تسمیه چابهار یا چهار بهار به دلیل آن است که در تمامی فصول سال آب و هوایی معتدل بر منطقه حاکم است. از جمله جاذبه های گردشگری در چابهار می توان به جنگل حرا، سواحل سنگی، انجیر معابد و کوههای مریخی اشاره کرد.

6- اورامان یا اورمانات تخت | Uraman Takht

 دست کم یک بار به اورامان (اورامانات) سفر کنید. منطقه اورمان به ماسوله کردستان شهرت دارد و برخی معتقد هستند این منطقه محل تولد زرتشت در ایران است که در مرز ایران و عراق قرار دارد. دره های زیبا با رودخانه های پر آب، مناظر بدیع، معماری روستایی پلکانی و زبان کهن اورمانی که زبان اوستاست، دلایل خوبی برای انتخاب تور کردستان و سفر به اورمانات هستند. در سفر به اورمان بازدید از مریوان و دریاچه زریوار را فراموش نکنید. با آشنایی بیشتر با زیبایی های این منطقه به سفرنامه کردستان مراجعه نمائید.

7- دشت لوت و کلوت های کویر | Kaluts and the Dasht-e Lut desert

به گرم ترین منطقه جهان بروید، برای سفر به یکی از گرم ترین نقاط دنیا کافی است راهی کویر مرکزی ایران شوید. جایی که ماسه های روان، کویر شهداد، کلوت های زیبا، بلندترین هرم های شنی در دنیا، تپه های رسی، زیبایی حیرت آوری را برای گردشگران ایجاد می کند. از کلوت ها در مجله نشنال جئوگرافی به عنوان چهارمین منطقه دیدنی روی کره زمین نام برده شده است.

8- جزیره قشم | Qeshm Island

برای دیدن بزرگ ترین جزیره دنیا کافیست تور جزیره قشم را انتخاب کنید. جزیره قشم واقع در تنگه هرمز، قشم می تواند بیشتر از یک ماه زمان سفر شما را به خود اختصاص دهد. تصور آن را داشته باشید که با قدم زدن در جزیره قشم بی همتاترین و منحصربه فردترین جاذبه های گردشگری دنیا را خواهید دید. از جمله جاذبه های گردشگری قشم می توان به غار نمک، دره ستارگان، جنگل حرا، انجیر معابد، سدهای دوره ساسانیان و سواحل زیبا از دیدنی های خاص این جزیره است.

9- سرو ابر کوه | Sarv-e-Abarkuh

اگر می خواهید قدیمی ترین موجود زنده دنیا که مارکوپولو، جهانگرد نام آشنای جهان آن را از نزدیک دید را شما هم ببینید تور یزد را خریداری کنید و به شهر ابرکوه بروید. درخت سرو ابرکوه که در شهر ابرکوه استان یزد قرار دارد به روایتی پیرترین موجود زنده دنیاست که گردشگران داخلی و خارجی زیادی جهت بازدید از این موجود کهنسال به یزد سفر می کنند. شهر ابرکوه به دلیل آنکه یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های ایران در منطقه یزد است آثار تاریخی بسیاری در خود دارد. قلعه خسروآباد، قلعه رباط ابرکوه، خانه صولت (موزه مردم شناسی) از جمله معروف ترین جاذبه گردشگری ابرکوه هستند.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده