فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

طبیعتی نهفته در دل جاده چالوس

اگر مدت هاست که دلتان فرصت چند روز زندگی در یک روستای آرامش بخش و ساده را می‌خواهد، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
 
شاید جاده چالوس با آن طبیعت بکر و بی نظیرش برایتان یک جاده آشنا و یادآور خاطراتی شیرین باشد که بار‌ها این مسیر را برای رفتن به شمال کشور طی کرده اید، اما کمتر کسی از منطقه‌های زیبا و پنهان شده در دل این بهشت زیبا خبر دارد.
 
در گوشه به گوشه این جاده روستا‌هایی وجود دارند که همچون گنجی هستند که در دل طبیعت پنهان شده باشد. ما امروز قصد داریم تا یکی از این گنج‌های با ارزش پنهان شده، یعنی روستای ناتر را به شما عزیزان معرفی کنیم.
 
روستای ناتر گنجی نهفته در دل کوهستان
 
به ۵۰ کیلومتری شهر چالوس که می‌رسید یک جاده فرعی وجود دارد که کاملا از زیبایی‌های مسیر و جاده اصلی دورتان می‌کند، اما به این معنی نیست که یک مسیر ناهموار پیش رو دارید. در این مسیر که لحظه به لحظه به مقصدتان نزدیکتر می‌شوید، می‌توانید از منظره‌های بکر و هوای پاکیزه‌ای که پیش رو دارید، نهایت لذت را ببرید و در آخر به روستای زیبا و مسحور کننده ناتر برسید.
 
روستای ناتر قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد
 
این روستا در میان خانه‌هایی با معماری سبک قدیمی قرار گرفته، اما هنوز هم برای هر فردی که پا به آنجا می‌گذارد جذابیت و تازگی خودش را دارد.
در روستای ناتر تا چشم کار می‌کند پر از جالیزها، یونجه زار‌ها و درختان سیب و صنوبر و بید و فندق است. با آمدن به ناتر هر لحظه بیشتر به آرامش همراه با آواز پرندگان و سکوت کوهستان دعوت می‌شوید.
 
تاریخچه روستای ناتر
 
قدمت روستای ناتر به ۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد و طبق گفته اهالی قدیمی این منطقه، بیشتر ساکنین ناتر از خرم آباد منطقه تنکابن (شهسوار) به این روستا مهاجرت کرده اند.
 
در گذشته‌ای نه چندان دور راه‌های ارتباطی این روستا بسیار گسترده‌تر بود. برای مثال یکی از مسیر‌های ارتباطی از روستای دلیر که در غرب ناتر واقع شده بود، وجود داشت که به وسیله رشته کوهی به طالقان منتهی می‌شد. این مسیر ارتباطی که بسیار رفت و آمد در آن سخت و طاقت فرسا بود، در چند سال گذشته با همکاری و همت روستاییان مرمت و بازسازی شد و در حال حاضر چهارپایان و گله گوسفندان هم می‌توانند از آن به راحتی عبور کنند.
 
جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی روستای ناتر
 
در مجاورت با کوهستان ناتر منطقه‌ای به نام بارینگتون و کندیچال با مراتعی سرسبز وجود دارد که جایی بی نظیر برای گردشگری و لذت بردن از طبیعت است. در ضلع جنوبی روستا جنگلی پر از درختان انبوه قرار دارد که زیبایی اش را چندین برابر کرده است.
 
چشمه‌های ناتر بسیار غنی و گوارا هستند که شامل چشمه قلقله، ککی و چشمه لنار که دارای آبی بسیار خنک است، چشمه شفابخش داریو که در منطقه کندیچال قرار دارد و جز چشمه‌های گازدار به شمار می‌آید، به معنای واقعی کلمه رنگ و بوی زندگی را به این روستا بخشیده اند، جالب است بدانید که اکثر چشمه‌های روستای ناتر قابلیت شفابخشی داشته و برای درمان بیماریی‌هایی مانند سنگ کلیه بسیار مفید هستند.
 
مقبره امام زاده فاضل هم بر بالای ارتفاعات کوهی قرار گرفته و مردم این روستا اعتقاد و اراده خاصی به این امام بزرگوار و معجزاتش دارند. بنای این امام زاده از لحاظ معماری بسیار ساده بود و دارای پلانی هشت قسمتی می‌باشد و یک گنبد دوپوش نیم دایره که بر روی بنا قرار گرفته است.
 
آبشار بارینگتون که پیش از این ذکر کردیم جز یکی از جاذبه‌ای زیبای روستای ناتر است و در ۳ کیلومتری غرب روستا قرار گرفته و آبی بسیار خروشان داشته و صدایش بسیار طنین انداز است. از طرفی دیگر کوهستان ناتر که دارای قله‌های متعددی است با نام‌های کرچم، حمم کر و تخت سلیمان شکوه این منطقه را چندین برابر کرده است.
 
با شروع فصل‌های گرم برف‌های کوهستانی ذوب می‌شوند و به سمت برفچال‌های تمار جایی که برف‌ها در آن می‌ریزند، روانه می‌شوند. همین امر طبیعی باعث می‌شود تا منطقه کندیچال، رودخانه آیسوار به جریان بیفتد و به سمت شرق حرکت کند.
 
رودخانه آیسوار در منطقه‌ای به نام مکارود قرار دارد و به رودخانه چالوس منتهی می‌شود و در این مسیر تمامی قسمت‌های ناهموار رودخانه را جاری می‌سازد.
کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده