فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

بيانيه سازمان هواپيمايي کشوري در خصوص پرواز 752 شرکت هواپيمايي اکرايني

سازمان هواپيمايي كشوري در خصوص مشخص شدن علت سانحه پرواز 752 شركت هواپيمايي اكرايني بيانيه اي صادر كرد كه مشروح آن در پي مي آيد:
 
 
 
بسمه تعالي
 
ديگران را هم، غم هست به دل                             غم من ليك غمي غمناك است
 
هر سانحه هوايي براي سازمان هواپيمايي كشوري جمهوري اسلامي ايران، رويدادي تلخ است و كاركنان اين سازمان، در اوج اندوه بايد به انجام وظايفي در بررسي سوانح و نظارت‌هاي تخصصي بپردازند تا امانتداري شايسته براي ايمني و آسايش هموطنان در بخش هوايي باشند.
 
پس از چند روز تلاش بي وقفه و شبانه‌روزي، اطلاع يافتن از اصابت موشك پدافندي به پرواز 752 اكرايني، تاسف و ناراحتي ما را نيز مضاعف كرد.
 
شجاعت و صداقت مثال زدني نيروهاي مسلح پرافتخار جمهوري اسلامي ايران در بيان واقعيت و پذيرفتن مسئوليت فاجعه‌اي كه در يك بافت پر تنش، از خطايي انساني ناشي شده است، دليل سانحه رخ داده را روشن نمود.
 
بيان توضيحاتي تخصصي از قبيل فرايندهاي محدود يا بسته اعلام كردن فضاي كشور، مشاهدات و نتايج به دست آمده در بررسي‌هاي اوليه سازمان، و اقدامات و هماهنگي‌هاي بين‌المللي انجام شده، به دليل پرهيز از ايجاد تلقي و سوء تفاهم مبني بر توجيه اين شرايط، در فرصت‌هاي آتي ارائه خواهند شد.
 
آنچه كه توسط مردم عزيز مشاهده شد اين بود كه سازمان با قدرت و قطعيت فرضيه اصابت موشك به هواپيما را رد مي‌نمود و براي موضع خود دليل و تحليل نيز ارائه مي‌كرد و اكنون مشخص شده است كه واقعيت همان بوده كه سازمان آن را نفي مي‌نمود.
 
سازمان خود را امانت‌دار مردم و نظام مي‌داند، اعتماد صاحب امانت، بزرگترين سرمايه امانتدار و از دست دادن آن، بزرگترين خسران براي او است.
 
سازمان هواپيمايي كشوري، بابت تناقض در اطلاعات ارائه شده، ابتدا از بازماندگان محترم شهداي اين واقعه پوزش مي‌طلبد و سپس از تمامي هموطناني كه با نگراني اخبار منتشر شده را دنبال مي‌نمودند و اين تناقض را مشاهده نمودند و همچنين تمامي علاقمندان و تحليل‌گراني كه بر اين مبنا، به دفاع از صنعت هوانوردي كشور پرداختند صميمانه عذرخواهي مي‌كند.
 
ما تحت هيچ فشار و توصيه‌اي براي كتمان واقعيت نبوده‌ايم و هيچ نيتي براي پنهان كردن واقعيت نداشته‌ايم. ما اطلاعاتي كه در اختيار و به آن باور داشتيم را منتشر كرديم و از بابت اشتباه بودن آن متاسفيم.
 
صنعت هواپيمايي ايران، از دسترسي به آنچه ساير رقبا از آن برخوردارند بي بهره‌بوده، و اين صنعت تنها به اتكاء نيروي انساني متخصص ايراني و پشتيباني مسافران و مردم عزيز به رشد خود ادامه داده است.
 
سازمان هواپيمايي كشوري جمهوري اسلامي ايران، ضمن تسليت مجدد اين سانحه به محضر مقام معظم رهبري، بازماندگان اين سانحه در ايران و ساير كشورها و عموم ملت شريف، اطمينان مي‌دهد كه استوارتر و هوشمندانه‌تر از قبل، به نمايندگي از حاكميت و مردم به انجام وظيفه در اين صنعت خواهد پرداخت و با دقت و صداقت نسبت به شناسايي مداوم نقاط ضعف و رفع آنها و تقويت فرصت‌هاي موجود همت خواهد گمارد.
کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده