فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

برگزاری کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده در آسیا و ایران برای اولین بار

مدیرعامل راه‌آهن از برگزاری هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده با همکاری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها در روزهای 20 تا 22 آبان خبر داد و افزود: این کنفرانس برای اولین بار در آسیا و ایران برگزار می‌شود.
به گزارش ریل نیوز به نقل از ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرگزاری فارس،‌‌ سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن امروز اظهار داشت: هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده با همکاری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها روزهای ۲۰ تا ۲۲ آبان‌ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این کنفرانس برای اولین بار در آسیا و ایران برگزار می‌شود و ۶ کنفرانس قبلی در شهرهای پاریس، رم، مسکو، مراکش، بروکسل و مادرید اسپانیا برگزار شد.
 
مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان علمی بین‌المللی در حوزه حمل و نقل ریلی است و ۲۰۵ عضو از ۹۵ کشور جهان دارد.
 
رسولی افزود: برای این کنفرانس ۱۱۲ مقاله دریافت شد که از این تعداد ۵۰ مقاله پذیرفته شده است که ۲۵ مقاله آن توسط محققان کشورهای دیگر تهیه شده است.
 
وی با بیان اینکه در این نشست ۴ دانشگاه داخلی و خارجی وجود دارند، گفت: ۷۰ شرکت‌کننده خارجی از ۲۵ کشور در این کنفرانس حضور می‌یابند، ضمن آنکه ۱۴ کشور از این تعداد اروپایی هستند.
 
مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شعار کنفرانس هفتم «ایستگاه‌های ریلی، رونق بخش زندگی شهری» است.
 
رسولی افزود: ایستگاه‌های راه‌آهن نباید صرفا محلی برای ورود و خروج مسافر باشد، بلکه می‌تواند خدمات متنوعی به شهر ارائه کند و از ارکان توسعه شهری باشد.
 
وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نشست‌های متعدد دستاوردهای روز و دیدگاه‌های توسعه ایستگاه‌ها توسط اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها با حضور صاحب‌نظران بررسی می‌شود.
 
مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به محورهای این کنفرانس بیان کرد: پایداری و بهره‌وری انرژی در این ایستگاه‌ها، قابلیت دسترسی و بهم پیوستگی خطوط، طراحی ایستگاه‌ها متناسب با اقلیم‌های مختلف و ایمنی و امنیت و فناوری هوشمند ایستگاه‌های راه‌آهن برخی از محورهای این کنفرانس است.
 
رسولی با بیان اینکه توسعه خدمات چندوجهی چند سالی است که در راه آهن ایران مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در تعداد زیادی از ایستگاه‌های راه‌آهن به صورت اصولی در این باره مطالعه کرده‌ایم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر ارائه نمونه موردی در توسعه ایستگاه‌ها بر مبنای خدمات شهری، گفت: در ایستگاه راه‌آهن اهواز مطالعه در این باره به پایان رسیده است و فراخوان جذب سرمایه‌گذار از طریق روزنامه آغاز شده است.
 
مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایستگاه‌های راه‌آهن نماد هویت‌بخشی در شهرها است و بسیاری از آنها ارزش تاریخی و فرهنگی دارند.
 
رسولی همچنین اتصال ایستگاه‌های راه‌آهن به خطوط مترو برای تسهیل سفر را از دیگر موارد مدنظر راه‌آهن اعلام کرد و گفت: شب گذشته که با رئیس سازمان برنامه و بودجه در قطار رشت ـ تهران بودیم، وی نیز بر ارائه خدمات مناسب از سوی حمل و نقل ریلی به مردم تاکید کرد و گفت که خوب است در پایان سفر ریلی برای رسیدن مسافر به مقصد نهایی، تدبیر کنیم.
 
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از تک‌ایستگاهی بودن در شهرهای بزرگ خارج شویم، گفت: در تهران و سایر شهرهای بزرگ به فکر خروج از وضعیت تک ایستگاهی هستیم تا برخی گلوگاه‌ها در این حوزه از بین برود.
کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده