فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

‌فروش بلیت نوروزی قطار از ۱۶ بهمن

همشهری آنلاین: معاون مسافری راه آهن از آغاز فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۶ بهمن‌ ماه خبر داد.

به گزارش فارس، میرحسن موسوی با اعلام این خبر اظهار داشت‌: ‌طرح سفرهای ریلی نوروز از ‌۲۴ اسفند ۹۷ آغاز می‌شود و تا ۱۶ فروردین ۹۸ ادامه دارد؛ برای این مدت ۲ میلیون و ۱۰ هزار نفر صندلی ظرفیت ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.وی با اشاره به اینکه پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۶ بهمن‌ ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: پیش‌فروش بلیت قطارهای ‌نوروزی در تاریخ ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ ماه سال جاری در حالی آغاز می‌شود که در ۱۶ بهمن‌ ماه، ۵۰ درصد بلیت‌ها به صورت اینترنتی در سه مرحله به فروش می‌رسد.

معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: در ساعت ۷ صبح روز ۱۶ بهمن، بلیت همه مسیرهای ریلی غیر از مسیر مشهد، در ساعت ۱۲ همه مسیرها به سمت مشهد غیر از مسیر تهران-مشهد و ساعت ۱۷ فقط بلیت قطارهای مسیر تهران-مشهد به فروش می‌رسد.

موسوی اضافه کرد: در تاریخ ۱۷ بهمن‌ ماه نیز بلیت قطارهای‌ نوروزی از ساعت ۸ صبح در ۱۸۰۰ مرکز مجاز فروش بلیت عرضه خواهد شد.

قیمت بلیت قطارهای نوروز ۹۸ افزایش پیدا نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه برای نوروز ۹۸ افزایش قیمتی در بلیت‌ها نسبت به پارسال‌ اعمال نشده است، افزود: با توجه به افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت قطارها در تیر ماه سال جاری، هیچگونه افزایش قیمتی در قیمت بلیت قطارهای‌ نوروز ۹۸ اعمال نشده است.

تعیین قیمت بلیت‌ قطار بر اساس درجه قطارها و نوع کوپه‌ها

معاون مسافری راه‌آهن گفت: قیمت بلیت قطارها بر اساس چهار یا ۶ تخته بودن کوپه قطارها و همچنین تعداد ستاره قطارها تعیین شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی قطارهای مسافری بیان داشت: با اجرای این طرح، قطارهای ۴ تخته در کلاس‌های ۳ و ۴ و ۵ ستاره، قطارهای اتوبوسی در کلاس‌های ۴ و ۲ ستاره، قطارهای ۶ تخته در کلاس‌های ۳ و ۲ ستاره رتبه‌بندی شده‌اند و مسافران از این پس می‌توانند در زمان تهیه بلیت از کیفیت و رتبه قطارها مطلع شوند.

موسوی اضافه کرد: رتبه‌بندی قطارها را اجرا کردیم و بر اساس معیارهای خاص جهانی و بومی‌سازی آنها، این کار پیاده شد و به تصویب هیأت مدیره راه‌آهن رسید.

معاون مسافری راه‌آهن افزود:‌ با توجه به اندازه کوپه و وضعیت تهویه و تجهیز قطارها و نوع راهبری شرکت‌ها درجه‌بندی اعمال شده است.

افتتاح مسیر ریلی رشت تا پیش از نوروز ۹۸

موسوی با بیان اینکه مسیر کرمانشاه امسال برای اولین بار در حوزه مسافری وارد شده است، گفت: تا پیش از نوروز امسال مسیر ریلی رشت نیز افتتاح می‌شود و برای پیک نوروزی در این مسیر قطار پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه مسیر ریلی ارومیه- تهران- مشهد راه‌اندازی شده است، گفت:‌ مردم از همه شهرها امکان خرید بلیت قطار برای نوروز را دارند.

موسوی درباره قیمت بلیت قطار مسیرهای تازه تأسیس، گفت: در همه مسیرهای جدید الأحداث قیمت بلیت نظیر بقیه مسیرها بر اساس مسافت بین مبدا و مقصد و نوع قطار چهار و ۶ تخته و همچنین چند ستاره بودن آنها است.

وی درباره زمان سیر حرکت قطار در مسیرهاییی که به تازگی راه‌اندازی‌ شده است، اظهار داشت: امروز جلسه‌ای با مسئولان در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل برگزار کردیم که مقرر شد همه موارد فی‌مابین در خصوص خطوط قزوین-رشت، کرمانشاه و ارومیه تا قبل از ۲۰ اسفندماه برطرف شود تا بتوانیم در این مسیرها سیر قطار از هر ۴ روز یک بار به یک روز در میان ارتقا پیدا کند.

بازسازی ۶۷ دستگاه واگن برای ایام نوروز

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد: ۶۷ دستگاه واگن نیز برای ایام نوروز بازسازی شده است که شامل ۶ رام قطار ریل‌باس و ۲۶ سالن چهار تخته است.

موسوی اظهار داشت: برای ایام نوروز ۵ هزار و ۱۷۰ رام قطار در مسیرهای بین شهری و حومه پیش‌بینی شده است.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده