فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

کیش میزبان جشن جهانی نوروز می شود

ایران به عنوان مهد جشن های باستانی نوروز میزبانی رویدادی جهانی مرتبط با نوروز را در روزهای آغازین سال آینده به عهده می گیرد.به گزارش همگردی به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در هشتاد و چهارمین جلسه شورای اداری کیش که با حضور امام جمعه جزیره، امام جمعه اهل سنت، معاونان ومدیران سازمان، روسای ادارات ونهادها وجوامع کیش و فرماندهان نظامی، انتظامی وامنیتی جزیره برگزار شد، گفت:

برگزاری طرح جشن جهانی کیش با حضور کشورهای دارای فرهنگ نوروز، کاری مهم ، سنگین وگسترده است . البته وقتی عضو سازمان جهانی گردشگری هستیم و نوروز یک جشن جهانی است و از سویی جزیره کیش باید به سمت جذب گردشگری خارجی وفعالیت های بین المللی برود باید کارهای بزرگی از این دست انجام دهیم واین موضوع نیازمند عزم جدی است.

دکتر مظفری تاکید کرد: باید میزبان شایسته ای برای گردشگران نوروزی باشیم و گردشگران از سفر به کیش لذت ببرند. در زیباسازی کیش باید مقید باشیم تا درنگاه شهروندان وگردشگران چیزی از مقاصد بین المللی کم نداشته باشیم . پاکسازی جزیره کیش از اولویت هاست که می توان دراین زمینه علاوه بر تلاش های شرکت عمران، آب وخدمات شهری با فرهنگ سازی از شهروندان نیز کمک بگیریم . همانند بسیاری از کشورها که ریختن زباله با جریمه همراه است درکیش هم ابتدا فرهنگ سازی کنیم وسپس این رفتارها را به قانون تبدیل کنیم. مهم است که ویژگیها وامتیازهای کیش مانند نوع زندگی شهری، فرهنگ رانندگی، تمیزی، آرامش و نظم شهر را حفظ کنیم وارتقا ببخشیم.

مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز دراین جلسه نوروز را فرصتی برای رونق گردشگری کیش دانست وگفت: باید از این فرصت مغتنم برای جزیره کیش به خوبی بهره برداری کنیم و درخصوص میزان ورود گردشگران، مزیت ها و مشکلات ناشی از ازدحام گردشگر در ایام نوروز برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

در ادامه این جلسه مدیران گردشگری سازمان گزارشی از عملکرد نوروز 1397 و طرح جشن جهانی نوروز با حضور 12 کشور منطقه که دارای فرهنگ نوروز هستند ارائه کردند.

گفتنی است براساس طرح جشن جهانی نوروز تلاش می شود جزیره کیش به عنوان پایلوت گردشگری کشور میزبان مسئولان، سفرا، جشنواره ها، آیین ها، سفره های نوروزی و رسوم 12 کشور عضو در این میراث فرهنگی باشد ودبیرخانه برگزاری جشن جهانی نوروز نیز درجزیره کیش دایر ومستقر شود.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

 

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده