فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

نخستین کاروان های معذورین و بانوان زائر وارد منا شدند/بیش از 50 درصد زائران برای وقوف اضطراری به منا انتقال می یابند

مسئول نقل ترددی ستاد حج گفت : پس از غروب آفتاب ، نخستین گروه از بانوان و معذورین از عرفات به منطقه منا منتقل شدند.
 
مرتضی آقایی در این رابطه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ما افزود : از غروب شنبه نهم ذی الحجه عملیات انتقال زائران از عرفات به منا آغاز شد.
 وی افزود : در مرحله اول بانوان و افراد کهنسال که توان لازم برای وقوف اختیاری در مشعر الحرام را ندارند از صحرای عرفات به منا انتقال داده می شوند که هم اکنون در حال انجام این انتقال هستیم .
 وی اظهار کرد : انتقال این گروه از زائران به منا بعد از غروب شرعی حوالی ساعت 19:15 به وقت عربستان آغاز شده و بر اساس پیش بینی ها تا ساعت 21:30 بطول خواهد انجامید.
آقایی گفت : بعد از اتمام انتقال زائران وقوف اضطراری به منا، کار جابه جایی آقایان (وقوف اختیاری ها) به مزدلفه (مشعرالحرام) آغاز می شود  که این مرحله از عملیات هم بر اساس پیش بینی ها تا ساعت 12 شب خاتمه می یابد.
به گفته وی ، عملیات انتقال زائران با 350 دستگاه اتوبوس انجام می شود.
مسئول نقل ترددی ستاد حج 98 افزود  : در بخش اول اعزام ها 45 هزار زائر زن ومعذورین که بیش از نیمی از جمعیت زائران کشورمان هستند را به منا انتقال خواهیم داد و مابقی  زائران به سمت مشعر الحرام حرکت داده می شوند.
آقایی افزود : بعد از آنکه انتقال زائران به منا از کلیه مکاتب به پایان رسید آقایان که همان وقوف اختیاری ها هستند را بصورت همزمان از کلیه مکاتب به مزدلفه منتقل می کنیم.
وی تاکید کرد : زائران از ورود به محوطه اجرای عملیات و تردد اتوبوس ها خودداری کنند و بر اساس فراخوان مدیران کاروان ها و مجموعه ها به ایستگاه های اتوبوس مراجعه کنند و در خیمه های خود به راز و نیاز بپردازند و در زمان تعیین شده بر اساس نوبت بندی برای انتقال به مزدلفه و اعلامی که می شود به ایستگاه ها مراجعه نمایند.
کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده