فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

موزه ی آرمیتاژدر سن پترزبورگ مجموعه ای بسیار غنی از زیباترین آثار هنری و سلطنتی و یکی از پیشروترین موزه های دنیا در این زمینه است .اگر تور سن پترزبورگ را انتخاب کردید حتما از این موزه وآثار حرفه ای آن دیدن کنید.

پیدایش موزه:

در سال 1764، کاترین کبیر با خرید بیش از 200 نقاشی در اروپا ،جمع آوری این مجموعه مشهور را آغاز کرد .

سفرای روس در پایتخت های بیگانه مامور یافتن بهترین مجموعه های هنری ارائه شده برای فروش مانند مجموعه های ترول سیاست مدار ایالت زاکس آلمان ،کروزا کلکسیونر فرانسوی و نگار خانه  والپول در انگلستان بودند.

کاترین کبیر نگار خانه ی خود را گوشه عزلت یا خلوتگاه خود (my hermitage) می نامید زیرا تنها افرادی انگشت شمار اجازه ی ورود و تماشای آثار موجود در آن را به دست می آورند.

مجموعه ی موزه آرمیتاژاز 5 ساختمان مجزا تشکیل شده است که به هم متصل هستند ،این موزه ها شامل کاخ زمستانی،آرمیتاژکوچک ،آرمیتاژ قدیمی ،آرمیتاژجدید و تئاترآرمیتاژ می شود.

در ادامه به معرفی بیشتر این موزه ی مشهور می پردازیم:

امروزه موزه آرمیتاژ در سن پترزبورگ the hermitage museum دارای 460 اتاق و چیزی حدود 3 میلیون اثر هنری است و به اندازه ای آثار آن تماشایی و بی همتاست که فقط با 2 موزه لوور پاریس و گالری هنر ملی بریتانیا قابل مقایسه است.

در این موزه می توان آثاری از هنرمندان به نام جهان مثل تیتان ،لئوناردو داوینچی،رافائل،روبنز،رامبرانت و بسیاری از نابغه های دیگر تاریخ را دید.

آیتم هایی که در این موزه به معرض دید گذاشته شده است ،از عتیقه جات تا آیتم های قرن بیستم را شامل می شود همچنین اگر به تمدن های باستانی کشورهایی مثل مصر،یونان،رم،هند و ایران علاقه داشته باشید، می توانید آثار بسیار با ارزشی را در این موزه ببینید.

موزه ی آرمیتاژشعبه های بین المللی در آمستردام ،لندن،لاس وگاس نیز دارد.

کاخ زمستانی آرمیتاژ،در آن دوران به عنوان یکی از محل های رسمی اقامت خاندان سلطنتی روسیه ساخته شد و هیچ گاه قرار نبود به موزه تبدیل شود اما بعد از انقلابی که در سال 1917اتفاق افتاد ، به عنوان بخشی از موزه آرمیتاژدر سن پترزبورگ انتخاب شد.

جالب است بدانید آنچه که در این موزه به نمایش گذاشته شده است فقط 3 درصد از دارایی های جمع آوری شده ی هنری و سلطنتی است با این وجود برای گشتن همه جای آن ،شاید نیاز به هفته ها زمان باشد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که اصلی ترین بخش این موزه ،کاخ زمستانی است که در گذشته محل زندگی تزارهای روسیه بوده است و همین دلیل به تنهایی کافیست تا آن را به یکی از مشهورترین موزه های دنیا تبدیل کند.

علاوه بر این نشان ها ومدال های سلطنتی آنها ،لباس ها و بسیاری از جواهرات سلطنتی را در این موزه می توان دید.

متاسفانه در طول سالها مخصوصا در زمان استالین ،بسیاری از آثار هنری موزه ازآن خارج شده است.

از آنجائی که استالین برای هنر اهمیتی قائل نبود بسیاری از آثار با ارزش و گران قیمت مانند ((ونوس در برابر آئینه )) و ((بشارت )) که اثر معروفی از ون ایک است را صادر کرد و این آثار امروزه در گالری هنر ملی واشنگتن نگهداری می شوند.

علاوه براین ،بسیاری از آثار هم در جنگ جهانی دوم از بین رفتند با این وجود بازدید از بزرگترین موزه ی فرهنگ و هنر جهان و مجموعه ای از گنجینه های گذشته ،از باید های سفر به سن پترزبورگ است.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده