فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

غذاهای محبوب در تور تایلند

 خوراکی‌های این کشور به مزه‌ها و رایحه‌های عجیب‌وغریب شهره است و در کوچه و خیابان‌های شهرهای بزرگ آن که قدم می‌زنیم گاه‌گاه عطر عجیب غذاها که برایمان تازگی دارد به مشام‌مان می‌رسد، شاید درباره‌ خوراک‌های گوشتی آب دار یا انواع سوپ تایلند شنیده باشید و شاید هم شانس امتحان کردنش را داشته‌اید و با غذاهای این کشور آشنا هستید.

 

آشنایی با آداب غذایی تایلند

یکی از شاخصه‌های مهم غذایی کشور تایلند توجه به جزئیات و استفاده از موادغذایی تازه است به همین دلیل با دیدن و چشیدن غذاهای آن‌ها می‌توان با بخش اعظمی از فرهنگشان آشنا شد. رنگین بودن غذا نقش مهمی در انتخاب غذا و مواد آن‌ها دارد، داشتن عطر و بوی خاص هم از دیگر نکاتی است که آشپزان تایلندی برایشان حائز اهمیت می‌باشد.

از دیگر نکاتی که ساکنان تایلند به آن علاقه دارند، استفاده زیاد از ادویه‌جات می‌باشد، به سختی می‌توان غذا یا خوراکی در تایلند پیدا کرد که غرق در فلفل نباشد، علاوه بر استفاده زیاد آن‌ها از فلفل در بیشتر غذاهایشان هم از ماهی، میگو، صدف و خرچنگ استفاده می‌کنند و علاقه زیادی به خوراکی‌های دریایی دارند.

آن‌ها اعتقاد دارند که باید در یک غذا طعم‌های مختلفی مثل شوری، ترشی، شیرینی و تندی احساس شود به همین دلیل از روش‌های پخت گوناگون و مواد طبیعی زیادی بهره می‌جویند تا به هدفشان برسند. به همین دلیل شاید خوراک‌هایشان باب میل مردم کشورهای دیگر نباشد، به‌طورکلی تایلندی‌ها از طعم‌های پیچیده و ترکیبی لذت می‌برند.
 

تام یام گونگ | Tom Yum Goong

تام یام گونگ (Tom Yum Goong) یک سوپ تند میگو است و به جرأت می‌توان گفت عطری تایلندی و ناب دارد، ادویه‌جات استفاده‌شده در این سوپ محشرند، عطر سنبل هندی، فلفل، کوشنه، برگ‌های خشک‌شده مختلف، موسیر و آب آهک‌دار، همه و همه از این غذا به مشام می‌رسند.

از مواد اصلی استفاده‌شده در این غذا میگو و قارچ است که با سسِ مخصوصِ ماهی، طعم‌دار می‌شوند و مزه تند و ترشش فریاد می‌زند که غذایی تایلندی است، تام یام گونگ را می‌توان در هر وعده غذایی استفاده کرد، صبح، ظهر یا شب، فرقی ندارد، اگر از طرفداران سوپ هستید این غذا را از دست ندهید.

سام تام | Som Tum

سام تام در واقع یک سالاد است اما به این دلیل به آن پرداخته‌ایم که آن‌قدر مواد مقوی و زیادی در آن استفاده شده است که می‌تواند به عنوان یک غذای کامل استفاده شود، این غذا هم مثل اغلب خوراکی‌های تایلندی طعمی تند همراه با ترشیِ دل‌انگیزی دارد، میگوی خشک‌شده و خرچنگ به انتخابِ خودتان در سام تام استفاده می‌شود و سفارش هر کدام از آن‌ها به عهده خود شماست.

بادام‌زمینی هم عضو ثابت این سالاد می‌باشد و همین است که آن را به غذایی بسیار پرکالری تبدیل کرده، طعم این سالاد آن‌قدر عجیب و دوست‌داشتنی است که با هر چنگال که از آن امتحان می‌کنید طعمی جدید چشیده‌اید، تندی، ترشی و حتی شیرینی و همین هنر آشپزان تایلند است.

از دیگر موادی که در سام تام استفاده می‌شود، لوبیا سبز، گوجه‌های گیلاسی، هویج، رشته‌های مخصوص و پاپایای خام و خرد شده که ترکیبی دوست‌داشتنی را خلق کرده‌اند، این غذا با مواد مختلف از جمله برگ‌های کلم تزئین و سرو می‌شود.

پد خائو (Khao Pad)

مشهورترین غذای تایلندی در تور لحظه آخری تایلند که برای وعده ناهار استفاده می‌شود، پد خائو می‌باشد. غذایی که شاید ایرانی‌ها ارتباط بیشتری با آن برقرار می‌کنند. برنج پخته و سرخ‌شده به همراه پیاز، گوشت مرغ یا میگو یا خرچنگ به همراه تخم‌مرغ و دانه‌های چند گیاه این غذا را تشکیل می‌دهند. این غذا نسبت به غذاهای دیگر تایلند تندی کمتری دارد و از افراد فقیر تا پولدار آن را می‌خورند.

تام خا گای (Tom Kha Gai)

این بار با یک معجون خوش‌بو و پرطرفدار تایلندی را می‌خواهیم معرفی کنیم، این غذا یکی از غذاهایی است که آن‌قدر طعمی عجیب دارد که شاید تابه‌حال مزه‌ای مانند آن را در زندگی‌تان نچشیده باشید.

این غذا درواقع سوپ مرغ است که با شیر نارگیل طبخ و تهیه می‌شود و ساقه سنبل هندی آن باعث می‌شود طعم خوش‌طعمی را پیدا کند، در این غذا فلفل تند و آتشین، مرغ‌های نواری خردشده، موسیر و کوشنه، همه با شیرِ نارگیل مخلوط می‌شوند و طعمی به‌یادماندنی را در ذهن هر گردشگر تور تایلند به جا خواهد گذاشت.

این غذا، سوپی است کرم مانند بامزه تند و آتشین اما نرم و دوست‌داشتنی که با فلفل‌های قرمز و برگ‌های کرفس، سرو و تزئین می‌شود و شما می‌توانید نهایت لذت را آن را ببرید.

گائنگ دائنگ (Gaeng Daeng)

گائنگ دائنگ که به کاریِ قرمز هم معروف است نوعی غذای آبکی اما بسیار خوشمزه است، در این غذا از گوشت‌های لقمه‌ای تازه استفاده می‌شود که همین باعث شده تفاوت طعم این غذا با غذاهای تایلندی دیگر کاملاً متمایز باشد.

برای درست کردن این خوراک خوشمزه خمیر کاریِ قرمز را با شیرِ نارگیل که قبلاً خیس و طعم دار شده است، استفاده می‌شود. مزه‌ی خمیر کاریِ قرمز و گوشت، آن‌قدر جذاب می‌باشد که شک و تردید را در انتخاب آن شما کاملاً به صفر می‌رساند.

این غذا در تور ارزان تایلند تقریباً شیرین است و به طرز عجیبی با خوردن آن زبان حس سوزن سوزن شدن به خود می‌گیرد و با توجه به پرطرفدار بودن این غذا هر گردشگر تور تایلند حتماً در سفر خود آن را تست می‌کند.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده