فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

راهنمای سفر به ایروان ارمنستان

ایروان شهر پرگردشگر و پایتخت ارمنستان، شهری تاریخی است که به عنوان مقصد سفر ایرانیان از محبوب زیادی برخوردار است. نزدیکی ارمنستان به ایران و هزینه های به نسبت مناسب، هر گردشگری را به سوی این شهر می کشاند

موقعیت جغرافیایی ایروان ارمنستان

کشور ارمنستان از نظر موقعیت جغرافیایی در مرز میان آسیا و اروپا یعنی بین دریای خزر و دریای سیاه قرار گرفته است. ارمنستان دارای آب و هوای قاره ایی است به این معنی که تابستانهای گرم و زمستان‌های سرد دارد و در نزدیکی یک کشور محاط در خشکی قرار گرفته است . این کشور در سرزمین قفقاز جنوبی در میان دریای سیاه قرار دارد که از شمال با کشور گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌مرز می باشد. مساحت ارمنستان حدود ۲۹,۷۴۳ کیلومتر مربع می باشد. برای سفر به این کشور تور ارمنستان نوروز 98 را رزرو کنید.

اطلاعات ضروری کشور ارمنستان

زبان رسمی: ارمنی
واحد پول: درام (AMD)
کد تلفن کشور ارمنستان: ۳۷۴+
کد تلفن شهر ایروان: ۱۰
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت – ۵۰ هرتز
شماره‌های اضطراری:
پلیس: ۱۰۲
آمبولانس: ۱۰۳
آتش نشانی: ۱۰۱
اختلاف ساعت با تهران: حدود نیم ساعت ارمنستان از ایران جلوتر است.
فرودگاه: فرودگاه بین المللی زوارتنوتس

آب و هوای ایروان ارمنستان

آب  و هوای ایروان ارمنستان با توجه به هر فصل متفاوت است. گرمترین ماه های این کشور از فرودین تا اواخر مهر است که حتی در گرمای تابستان در ماه های تیر و مرداد دمای هوا به 40 درجه هم می رسد ولی به طول میانگین از فروردین تا مهر ماه دمای هوا بین 18 تا 35 متغییر می باشد.در فصل پاییز و زمستان نیز هوا رو به سرما رفته و با بارش باران و برف همراه است. میانگین دما در هوای زمستانی بین 2 تا منفی 10 درجه متغییر می باشد که برای علاقه مندان به اسکی و هوای برفی بهترین زمان سفر به شمار می رود. در بهار اب و هوا با بارش باران همراه است و در عین حال طبیعت شهر نیز بسیار دیدنی می شود. بهترین زمان سفر به ایروان نیز با توجه به سلیقه و انتخاب افراد متفاوت است.


امنیت در ایروان ارمنستان

در سفر به ایروان ارمنستان امنیت به خوبی برقرار است و می توانید حتی شبها نیز به راحتی به گشت و گذار و پیاده روی در شهر بپردازید.آمار جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است اما با این حال بهتر است که موقع استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و مکانهای عمومی بهتر است تا احتیاط کرده و مراقب کیف و وسایل خود باشید.


تبدیل پول در ایروان ارمنستان

 واحد پول کشور ارمنستان درام است و در مکانهایی مانند بازارها و فروشگاه‌ها و یا موقع پرداخت کرایه وسایل نقلیه عمومی باید درام بپردازید.  در فرودگاه ارمنستان نیز می توانید پول خود را تبدیل کنید. بر اساس قانون این کشور در فروشگاه‌ها و حتی رستوران‌ها هم می‌توانید پول خود را به دارم تبدیل کنید.در بیشتر فروشگاه‌ها مراکزی مانند SAS و CITY وجود دارند که کار تبدیل ارز انجام می دهد. ولی اگر در بانک‌های اصلی ارمنستان پول خود را چنج کنید بهتر می‌توانید نرخ تبدیل دریافت کنید. در ارمنستان  دلار نیز تا حدی رایج می باشد.
 

حمل و نقل عمومی ایروان ارمنستان

حمل نقل عمومی در ارمنستان توسط اتوبوس و مینی بوس، مترو و تاکسی انجام می شود و هزینه مناسبی نیز دارد. برای سفرهای درون شهری از مینی بوس و اتوبوس می توانید استفاده کنید و سفرهای بیرون از شهر را نیز می توانید سوار اتوبوس و مینی بوس شوید. برای استفاده از وسایل عمومی نیاز تهیه بلیت ندارید و می توانید هر ایستگاه که قصد پیاده شدن دارید به صورت نقدی هزینه آن پرداخت کنید. تاکسیها نیز تا حدی هزینه بیشتری دارند و موقع سوار شدن از راننده بخواهید تا تاکسی متر را روشن کند.( از هزینه های سفر به ارمنستان مطلع شوید.)

غذاهای ایروان ارمنستان

 در غذاهای کشور ارمنستان اثر غذاهای کشورهای دیگر مانند، غذاهای مدیترانه ایی، کشورهای عربی و حتی اروپایی را می توان دید. در این بین غذاهای مشترکی بین ایران و ارمنستان وجود داد که از بین آنها می توان به دلمه،کباب و کوفته اشاره کرد. برای طبخ غذاهای ارمنی ادویه کمتر استفاده می شود و از بیشتر غذاها از گوشت استفاده می شود. بیشتر غذاهای ارمنی شامل گوشت و سبزیجات و نان است و همچنین برنج و حبوبات نیز در بیشتر غذا مورد استفاده قرار می گیرد.
نانهای ارمنی مانند لواش ارمنی و یا نانهای محلی مانند ماتناکاش، ژینگیالو و یا غذاهای گوشتی با طعم فوق العاده مانند کوفته گوشت گاو،خوراک گوشت با سس انار، بیورک و سوجوخ از دیگر غذاهای لذیذ این کشور هستند. غذاهای دریایی لذیذ و خوشمزه مثل ماهیهای کبابی و یا ماهی شکم پر و انواع سوپهای خوشمزه مانند سوپ قارچ، سوپ عدس نیز در این کشور بسیار لذیذ هستند. شیرینیها و دسرهای خوشمزه مانند گاتا، باقلوای ارمنی یا هاریسا نیز طعم بسیار خوبی دارند.
 

فرودگاه ایروان ارمنستان

بزرگترین و مهمترین فرودگاه ارمنستان فرودگاه زوارتنوتس Zvartnots Airport است که در 12 کیلومتری ایروان قرار دارد. پروازهای تهران به ایروان نیز در همین فرودگاه انجام می شود. مدت زمان سفر بین دو شهر نیز حدود 1 ساعت و 30 دقیقه زمان می برد.برای شروع سفر و تهیه بلیط هواپیما ایروان می توانید آن را از قبل رزور کنید.

 

هتل های ایروان ارمنستان

اقامت در ایروان به شکلهای مختلف می باشد. شما می توانید یک هتل لوکس و 5 ستاره با امکانات عالی رزرو کنید و از خدمات ویژه بهرمند شوید برخی از هتلهای لوکس ایروان مانندهتل رادیسون بلو ایروان، هتل قفقاز (کاکاسوس)، هتل گرند ایروان ، هتل مولتی گراند فارائون هتلهای لوکس هتل نشنال میباشند.اگر هم به صورت اقتصادی سفر کرده اید می توانید هتل ارزان رزرو کنید برخی از هتلهای ارزان ایروان عبارتند هتل ایروان دلوکس، هتل شیراک، هتل پرایمر، هتل الیمپیا، هتل مگ ایروان. علاوه بر این، برای اقامت هاستلهای مختلفی وجود دارد که از هزینه های کمتری برخوردار هستند و یا میتوانید آپارتمان اجاره کنید.

مراکز خرید ایروان ارمنستان

بازارها و مراکز خرید ایروان به دو دسته تقسیم می شوند: بازارهای محلی روباز و مراکز خرید و مراکز تجاری مدرن. در پاساژها و مراکز تجاری انواع مغازهای مختلف پوشاک برند و لوازم الکتریکی و لوازم آرایش و.. وجود دارد. مرکز خرید ایروان مال ارمنستان، مرکز خرید دالما ارمنستان، ایروان مال، مرکز خرید مترونوم بهترین مراکز خرید ایروان هستند. اما بازارها و مراکز خرید در ایروان هستند که می توانید از آنها،سوغات، تابلوهای نقاشی، خوراکی یا صنایع دستی تهیه کنید.بازار پتاک ارمنستان، بازار ورنیساژ، بازار محلی ورنیساج، بازار گومی شاک از جمله مراکز خرید ارزان ایروان هستند.
جاذبه های توریستی ایروان ارمنستان

شهر قدیمی ایروان مناطق دیدنی بی نظیر و  شگفت انگیزی را در خود جای داده است. از جاذبه های طبیعی و دیدنی و مناظر زیبا می توان پارک پیروزی ارمنستان، پارک عشاق، دریاچه سوان، پارک ملی دلیجا  و دریاچه آرپی را نام برد. از بناهای قدیمی و تاریخی فوق العاده می توان کلیسا و صومعه هایی مانند صومعه خور ویراپ، صومعه نوراوانک، کلیسای حواری ارمنی اچمیادزین، ویرانه‌های زوارتنوتس و صومعه گغارد را بر شمارد.

با بازدید از موزه های مهم ارمنستان مانند موزه ماتناداران، موزه تاریخ ملی ارمنستان، موزه مردم نگاریبا فرهنگ مردم این کشور آشنا شد. مکانهای تاریخی مانند دژ اربونی، میدان جمهوری، خانه اپرا، موزه هنر کافسچیان، ایستگاه راه آهن، بنای یادبود پیروزی نیز از دیگر نقاط دیدنی ایروان هستند که تماشای آن را نباید از دست داد.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده