فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

حج جایگاه مهمی در توسعه فضای سیاسی جهان دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، سیدعباس صالحی در این آئین با بیان اینکه حج جایگاه مهمی در توسعه فضای سیاسی جهان دارد، به برخی ویژگی های شخصیتی و خدمات و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده پیشین ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در دوران مسئولیتش اشاره کرد.

 

وی گفت: نقش حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در بعد معرفت افزایی و ابعاد معنوی و فرهنگی حج بر کسی پوشیده نیست، کارهای مختلف ایشان چه در دوره حضورشان به عنوان نماینده ولی فقیه و چه در دوره مسئولیت در امور حج و زیارت قابل توجه بوده است.

 

وی ادامه داد: از زمان حضور ایشان در سازمان حج و زیارت در پژوهشگاه حج و‌ زیارت به عنوان یک مکان تخصصی با صدها منشور معتبر، کتابخانه تخصصی حج و ‌زیارت، شبه شناسی و همچنین در حوزه آموزش ها و توجه به گروه مخاطبان، شاهد پیشرفت و ابعاد مختلف معرفت افزایی هستیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در حوزه نقش سیاسی و اجتماعی حج و ابعاد مهم زیارت در دوره های متوالی حضور آقای قاضی عسکر و همچنین تعامل با دنیای اسلام و عربستان، ارتباطات قابل توجهی بوده که به شکل طبیعی و‌ مویرگی برقرار شده است، در واقع این شخصیت فرصت های بدیعی را برای ارتباطات ایران اسلامی با دنیای اسلام فراهم کرد.

 

صالحی یادآور شد: ارتباط با مقامات عربستانی همراه با حفظ عزت ایرانی در دوره حضور و مسئولیت ایشان به خوبی شکل گرفت و در فضای توجه به خدمات زائر اعم از رفاهی و‌ زیارتی و همچنین در پیگیری امور حج و‌ زیارت خدمات قابل توجه داشت. 

 

وی افزود: مساله کرامت و عزت زائر حج یک مساله جدی برای زائران بود و ایشان وقت زیادی برای این موضوع گذاشتند و به طور کلی دغدغه زائر یک موضوع روزمره برای ایشان به شمار می رفت. بی شک جایگاه ایشان در تاریخ حج و  زیارت به واسطه حضور ایشان ماندگار خواهد شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به شرح برخی از ویژگی های شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی پرداخت و گفت: با وجود شناختی که از دیرباز از ایشان دارم خلاءهای موجود در سازمان حج و زیارت را پر خواهند کرد و گام به گام همراه با انقلابی که با رویش روبرو بوده است در فضای حج و‌ زیارت نیز رویش بیشتر را پیاده سازی خواهند کرد.

 

صالحی تصریح کرد: ایشان جایگاه قابل توجهی در فضای حو‌زه علمیه دارند، مسئولیت در امور حج و زیات نیازمند یک پایگاه معتمد در میان حو‌زیان است که ایشان از این جایگاه همچون حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر برخوردار هستند.

 

وی در پایان گفت: سابقه ای که ایشان در این حوزه دارند در کنار حسن تعامل و ارتباطات ایشان با فضای تعاملات عمومی و تخصصی قابل توجه است

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده