فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی حج برگزار شد/تاکید رئیس سازمان حج و زیارت بر تقویت و تاثیر زیارت در جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: اهتمام به موضوع حج و زیارت می تواند در تثبیت و تحکیم ارزش های دینی جامعه اثرگذار باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ نخستین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی حج و زیارت با حضور نمایندگان عضو شورای عالی حج به ریاست آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد.
 
وی در این جلسه به سابقه تشکیل شورای عالی حج و زیارت و فرایند تشکیل کمیسیون دائمی شورای عالی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که برنامه ریزی ها در خصوص موضوع حج و زیارت، منتج به ارتقا کیفیت خدمات حج و عمره و عتبات برای زائران کشورمان شود.
 
رشیدیان همچنین عنوان کرد: در بحث حج، عمره، عتبات و سوریه موضوعات فقط به یک سازمان برنمی گردد بلکه به سایر دستگاه های حاضر در شورای عالی حج و زیارت نیز ارتباط دارد؛ بنابراین باید بتوانیم در طول سال هم برای موضوعات مرتبط به نوعی هماهنگی لازم را به وجود آوریم تا از ظرفیت های موجود برای ارتقا کیفیت خدمات استفاده کنیم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حساسیت و تاثیرات موضوع حج و زیارت در تثبیت و تحکیم ارزش های دینی جامعه گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال تخریب اعتقادات دینی جامعه است، اهتمام به موضوع حج و زیارت می تواند اثر مطلوبی در پی داشته باشد بنابراین باید از ظرفیت ها برای ارتقا کیفیت زیارت و گسترش فرهنگ آن در تثبیت ارزش های دینی جامعه استفاده کنیم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با ارائه گزارش فرایند برگزاری حج 98 به بیان موضوعاتی همانند؛ مذاکرات با وزیر حج عربستان برای حج تمتع 98 و امضای تفاهمنامه در این زمینه،انعقاد به موقع قراردادهای مسکن و تغذیه در عربستان و تاثیر آن در صرفه جویی هزینه ها، ارتقا کیفیت خدمات تغذیه ای، صرفه جویی در نیروی انسانی و اهتمام برای اعزام بیشتر متقاضیان دارای فیش حج، رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بر اساس آسیب شناسی سنوات گذشته، انتقال تمامی حجاج با هواپیمایی هما، وجود کمترین تاخیر در پروازهای رفت و برگشت و حتی تعجیل در برخی پروازها که با همت هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» انجام گرفت، اجرای برنامه های فرهنگی تاثیرگذار از سوی بعثه مقام معظم رهبری، حضور پر رنگ زائران ایرانی در نمازهای جماعت حرمین و مساجد، بهره گیری از سرویس حمل و نقل درون شهری و ترددی بسیار مناسب، استفاده از نرم افزارهای مناسب در برنامه ها، کاهش قابل توجه بار حجاج و ...پرداخت.
 
رئیس سازمان حج و زیارت ضمن قدردانی از همه دستگاه‌های درگیر با حج و کارگزاران و حجاج فهیم و اخلاق مدار حج امسال گفت:طبق نظرسنجی های صورت گرفته، رضایت بیش از 90 درصدی زائران را از خدمات حج امسال شاهد بودیم.
 
رشیدیان در خصوص راه اندازی عمره نیز با ارائه گزارشی اظهار کرد: مذاکره ای با وزیرحج عربستان داشتیم و موارد مطرح شده در خصوص عزت، کرامت و امنیت عمره گذاران ایرانی و همچنین راهکارهای حمایت های کنسولی از اتباع کشورمان را مطرح کردیم که امیدواریم پاسخ های رسمی آنان در مباحث طرح شده را به زودی دریافت کنیم .
 
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در ادامه از حمایت های رهبر معظم انقلاب، مساعدت های دولت و رئیس جمهور محترم، نماینده سابق و کنونی ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص موضوع حج تمتع ۹۸ تشکر و قدردانی کرد.
کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده