فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

تعطیلات نوروز 98 کجا بریم؟(بخش دوم)

گردشگری در پناه دریاچه ارومیه

سفرمان را از ارومیه، استان آذربایجان غربی آغاز می‌کنیم. استان آذربایجان غربی یکی از ۳۱ استان کشور است که در شمال غربی ایران قرار دارد. مرکز این استان شهر ارومیه، یکی از بهترین و زیباترین مناطق گردشگری ایران است که جزء ۱۹ شهر تاریخی ایران در یونسکو به ثبت رسیده است.بعضی از مورخان اعتقاد دارند که ارومیه زادگاه زرتشت در ایران است. این استان با داشتن حدود هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، شمالی‌ترین نقطه استان (مرز بازرگان) تا جنوبی‌ترین منطقه آن (بوکان) را به هم متصل می‌کند. به همین دلیل استان آذربایجان غربی یکی از بهترین استان هایی است که دسترسی را به سایر نقاط کشور مهیا ساخته است.

چارق زنجانی پای گردشگران ایرانی

قزوین، رتبه اول آثار تاریخی در ایران

تهران ترکیبی از قدیم و جدید

سمنان، شهر ناشناخته

چهار بهار در چابهار

شهر سمبوسه و فلافل ، اهواز

حالا وقتش رسیده  تا فرمان ماشین را به سمت اهواز بچرخانید. اهواز دومین شهر گرم ایران است و به خاطر پنج پل تاریخی‌اش به آن شهر پل‌ها لقب داده‌اند.

رودخانه کارون یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری این شهر است که به اهواز حیات و زندگی می‌بخشد. رودخانه کارون،‌ پرآب‌ترین و طولانی‌ترین رود ایران است، اما متاسفانه در چند سال اخیر حیاتش مورد تهدید قرار گرفته و آلودگی به یکی از مشکلات اساسی آن تبدیل شده است.
رودخانه کارون یکی از رودخانه‌هایی است که نامش در سنگ نوشته‌های باستانی برده شده است و از آن به عنوان زادگاه اولین تمدن‌های بشری یاد می‌شود. پل سیاه؛ قدیمی‌ترین پل اهواز و تنها پلی که راه ریلی قطار از روی آن می‌گذرد،‌ پل سفید، اولین پل معلق در ایران، آبشار اهواز، طولانی ترین و قشنگ ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه‌، عمارت سه گوش و سرای معین التجار از مکان‌های تاریخی و دیدنی شهر اهواز است.
یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری که بخش عظیمی‌از توریست‌ها را به خود جذب می‌کند بازار معروف فلافل اهواز است که فلافل‌های بی نظیری دارد. فلافل و سمبوسه یکی از غذاهای محلی محبوب اهوازی‌هاست.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده