فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

بهترین مقاصد سفر در بهمن ماه

یکی از تعطیلاتی که به تازگی توجه زیادی به آن می شود تعطیلات ۲۲ بهمن است. در این زمان بسیاری از مردم تمایل دارند به سفر بروند، چرا که تعطیلات پشت سر هم در این زمان فرصت مناسبی را برای سفر فراهم می کند. از طرفی سرمای هوا باعث می شود انتخاب های محدودی برای سفر پیش روی مسافران باشد. اما آیا واقعا در چنین کشوری واقعا انتخاب ها محدودند یا ما خودمان را به شمال محدود کرده ایم؟ به هیچ وجه محدودیتی در کار نیست. در ایران شهرهای زیادی وجود دارد که گزینه هایی بسیار مناسب برای سفر در ماه های زمستانی و به خصوص در بهمن محسوب می شوند.

 

بهترین مکان ها برای سفر در تعطیلات ۲۲ بهمن ۹۷

از آنجایی که دی ماه و بهمن ها سردترین ماه های سال هستند پیشنهاد ما سفر به شهرهای گرمسیری و جذابی است که در این زمان هوایی بهاری دارند. سفر به این شهرها در فصل زمستان قطعا بهترین انتخاب خواهد بود. البته قرار نیست تنها به معرفی چند استان گرمسیری کشور بپردازیم. می خواهیم به مکان هایی اشاره کنیم که تا به حال مورد توجه قرار نگرفته اند و می توانند سوژه ای جذاب برای تعطیلات ۲۲ بهمن باشند. در ادامه با ما همراه باشید.

 

بهترین مکان ها برای سفر در تعطیلات 22 بهمن 97

 

جزایر جنوب کشور، بهترین مقاصد سفر برای تعطیلات ۲۲ بهمن

منظور ما از جزایر جنوب کشور تنها جزایر کیش و قشم نیست، بلکه جزایر خلیج فارس آنقدر فراوان هستند که تنها برخی از آن ها می توانند سوژه ای کامل بر سفر چند روزه تان باشند. البته می دانیم که سفر به این مناطق ممکن است کمی بیشتر از چند روز تعطیلات ۲۲ بهمن طول بکشد، اما می توانید با چند روز مرخصی یکی از بهترین تجربه های سفر را داشته باشید. جزایر هنگام، هرمز، هندرابی و ابوموسی تنها برخی از جزایر خلیج فارس هستند که جزو جزایر مسکونی ایران در خلیج فارسی محسوب می شوند و امکان سفر به آن ها وجود دارد. در صورت تمایل می توانید از طریق مقاله جزایر خلیج فارس بیشتر با این جزایر آشنا شوید.

 

مقاصد کویر نوردی – از بهترین مقاصد سفر در ماه های زمستانی سال

کویر نوردی یکی از رو به رشدترین پدیده های گردشگری کشورمان است که در سال های اخیر به شکل فراوانی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. از طرفی وجود کویرهای بی نظیر در ایران به رشد این پدیده بسیار کمک کرده است. بهترین زمان سفر به کویرنوردی فصل های سرد سال است و در این بین بهمن ماه نیز یکی از ماه های ایده آل برای تجربه ای لذت بخش از کویرنوردی است. کمپ های کویر نوردی در روزهای تعطیلات نیز به شلوغی دیگر مکان های گردشگری نیستند و از این جهت نیز مکانی دنج و مناسب برای سفری لذت بخش به حساب می آیند. کویر مصر، کویر مرنجاب و کویر لوت برخی از پرطرفدارترین مقاصد کویرنوردی در کشور هستند.

 

شوشتر، مکانی مناسب برای سفر در بهمن ماه

شوشتر یکی از شهرهای تاریخی جنوب کشور است که مقصدی مناسب برای سفر در زمستان به حساب می آید. این شهر جاذبه های گردشگری ارزشمندی دارد که سازه های آبی شوشتر در راس آن ها قرار می گیرد. سازه های آبی شوشتر در واقع مجموعه ای جاذبه های گردشگری شامل پل ها، بندها، آسیاب ها، آبشار ها، کانال ها و تونل هایی است که برای هدایت آب ساخته شده اند. طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که این بنا متعلق به دوران هخامنشیان و ساسانیان است. این اثر همواره مورد تحسین بسیاری از باستان شناسان بوده است.

 

شوشتر، مکانی مناسب برای سفر در بهمن ماه

 

چابهار، شهری چهارفصل در جنوب ایران

چابهار یکی از زیباترین شهرهای جنوبی ایران است و البته کمتر از کسی از زیبایی های این شهر بی نظیر اطلاع دارد. چابهار در هر فصل زیبایی های خودش را دارد، اما به دلیل گرمای زیاد این سرزمین بهترین زمان سفر به آن در فصل زمستان و ماه های سرد سال است. دمای هوای چابهار در فصل زمستان در حدود ۲۵ درجه سانتیگراد است. از زیباترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری چابهار می توان به کوه های مریخی اشاره کرد. این کوه ها به دلیل بهره گیری از بافت مینیاتوریشان شهرتی جهانی به دست آورده اند.

اسکله ماهیگیری این شهر و بازارهای ساحلی آن از دیگر جاذبه های گردشگری چابهار به حساب می آیند.

 

چابهار، شهری چهارفصل در جنوب ایران

 

روستاهای شمال

اگر هم قصد سفر به شهرهای شمالی کشور را دارید پیشنهاد می کنیم قید شلوغی شهرهای ساحلی را زده و از زیباترین روستاهای شمال لذت ببرید. روستاهای زیبای بسیاری در شهرهای شمالی کشور وجود دارند که از طرفی مقصدی خلوت و دنج به حساب می آیند و از طرف دیگر مکان هایی ناب و شگفت انگیز برای سفری به یادماندنی محسوب می شوند. همچنین فاصله ی این روستاها تا تهران بسیار اندک است و اگر قصد سفر از تهران را داشته باشید از نظر مسافت یکی از بهترین مقاصد سفر در تعطیلات ۲۲ بهمن محسوب می شود. مازیچال، فیلبند، برنت و آلاشت برخی از این روستاهای زیبای شمالی کشور هستند.

 

کرمان

کرمان نیز با حضور در جمع شهرهای گرمسیری کشور، به عنوان یکی از شهرهای مناسب برای سفر در تعطیلات ۲۲ بهمن به حساب می آید. کرمان یکی از پهناورترین استان های کشور است. این استان با ۷ اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، ۶۶۰ اثر ثبت شده در میان آثار ملی و حدود ۶۰۰۰ اثر تاریخی از مهمترین شهرهای گردشگر خیز کشور به شمار می رود. به واقع در این شهر اینقدر جاذبه گردشگری ارزشمند وجود دارد که محال است بتوانید در یک سفره یک ماهه از تمام جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید.  باغ شازده ماهان، مسجد گنجعلی خان، هتل کپری قلعه گنج و باغ فتح آباد تنها برخی از جاذبه های گردشگری کرمان به حساب می آیند.

 

باغ شازده ماهان کرمان

 

یزد، شهر بادگیرها

شهر یزد حتی در اوج سرمای زمستان نیز مقصدی بسیار جذاب برای سفر به حساب می آید. این شهر تاریخی یکی از پرگردشگرترین شهرهای نیمه جنوبی کشور محسوب می شود. نکته جالب در مورد شهر یزد این است که گردشگران خارجی این شهر را یکی از زیباترین شهرهای تاریخی در سراسر دنیا می شناسند و معماری آن را بسیار تحسین می کنند. این شهر به دلیل بهره گیری از جاذبه های گردشگری فراوان و ارزشمندش به عنوان دومین شهر تاریخی دنیا شناخته می شود. اولین مقام را شهر ونیز ایتالیا در اختیار دارید.

بنابراین بد نیست اگر برای سفر در بهمن ماه دومین شهر تاریخی دنیا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید!

 

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده