فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

برگزاری برنامه‌های شاد درکردستان در نوروز 98

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: در صورتی که شرایط جوی مناسب باشد پیش‌بینی می‌کنیم در نوروز ۹۸ حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد آمار گردشگران استان کردستان افزایش یابد.

حمید اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در نوروز ۹۷ بالغ بر ۵۳۳ هزار و ۶۶۴ نفر مسافر و گردشگر در استان کردستان اقامت داشتند.

وی افزود: بیشترین درصد اسکان مسافران و گردشگران با ۳۹ درصد در اقامتگاه‌های موقت از جمله چادر و کانکس و …، ۲۸ درصد در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش، ۱۷ درصد در کمپ‌های موقت و مابقی نیز در مهمانسراها، هتل‌ها، خانه مسافرهای غیررسمی و مهمان‌پذیرها بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان به یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۷۳۴ مورد بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان در نوروز سال گذشته اشاره و عنوان کرد: خانه کُرد، عمارت خسروآباد، موزه سنندج، عمارت مشیر دیوان و مسجد جامع مهمترین نقاطی بوده که در شهر سنندج بیشترین مورد هدف گردشگران واقع شده است.

وی اعلام کرد: با توجه به تبلیغات خوبی که صورت گرفته است در صورتی که شرایط جوی مناسب باشد پیش بینی می‌کنیم در نوروز ۹۸ حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد آمار گردشگران استان کردستان افزایش یابد.

اسکندری در ادامه سخنان خود به تهمیداتی که برای ایام نوروز امسال اندیشیده شده اشاره و تصریح کرد: جلسات ستاد تسهیلات سفر در سطح ادارات کل استان برگزار شده و جهت هماهنگی بیشتر کمیته‌ها و کارگروه‌هایی نیز در زیر مجموعه آن تشکیل شده است.

وی ذکر کرد: با مسئولان شهرستان‌ها جلساتی را داشته‌ایم و آنها را موظف به بازدید از واحدهای اقامتی، پذیرایی و بین راهی و نظارت بر امور بهداشتی، کیفی و ضوابط کرده‌ایم.

فعالیت ۴۳ دفتر خدمات مسافرتی در کردستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان با اشاره به فعالیت ۴۳ دفتر خدمات مسافرتی در استان، گفت: این دفاتر هم مورد بازدید قرار گرفته و موارد و نکات لازم به آنها گفته شده است.

وی اعلام کرد: اماکن تاریخی استان نیز از نیمه دوم بهمن ماه به مدت ۱۵ روز مورد بررسی قرار گرفته و نقاط ضعف آنها رفع خواهد شد.

اسکندری به وجود ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی مجوز دار در کردستان اشاره و ذکر کرد: این اقامتگاه‌ها که در مناطق روستایی استان واقع شده‌اند، آماده اسکان گردشگران و ارائه خدمات به آنها هستند.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاد در اماکن تاریخی

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌هایی در اماکن تاریخی و عمارت‌های استان در ایام نوروز خبرداد و گفت: این برنامه‌ها شامل اجرای موسیقی کُردی، هلپرکی کُردی، کارناوال شادی و … برای افزایش ماندگاری گردشگران در استان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان همچنین به آمادگی تمامی واحدهای اقامتی و بین راهی استان در ایام نوروز اشاره و عنوان کرد: با همکاری شهرداری نیز دو پارک در سطح شهر سنندج برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

وی در پایان سخنان خود طراحی سایت سامانه جامع گردشگری الکترونیک استان، استفاده از راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی، راه‌اندازی اتوبوس گردش شهری، تور یک روزه برای گردشگران، ایجاد کیوسک‌های راهنمایی گردشگران در ورودی شهرهای استان و چاپ نقشه و بروشور را از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته برای رفاه حال مسافران نوروزی در استان برشمرد.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده