فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

برنامه موزه‌ها برای نوروز اعلام شد

دیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی از اعلام تقویم کاری موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش این سازمان در نوروز ۹۸ خبر داد. در ادامه خبر با الفبای سفر همراه باشید.

موزه ها پذیرای مسافران در نوروز 98

طبق این اعلام، کلیه موزه‌ها و اماکن وابسته روز ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ فعال هستند، همچنین از ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبـه اول فروردین ۱۳۹۸ کلیـه موزه‌هـا و اماکـن وابستـه از بازدیدکنندگان استقبال به عمل می آورند.در ایام نوروز ساعت کاری موزه‌ها و اماکن وابسته آنها از ساعت ۹ صبح لغایت (حداقل) ۱۹ می باشد و افزایش ساعـت کاری آنها بلامانع خواهد بود. در ایام نوروز هزینه ورودی موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی تحت پوشش سازمان تغییر نخواهد کرد. در روز ۱۳ فروردین نیز این مجموعه‌ها و موزه‌ها نیز باز بوده ولی از برگزاری مراسم سنتی روز سیزدهم در محوطه‌های سبز کاخ‌موزه‌ها جلوگیری خواهد شد. 

در طی این ابلاغیه، از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی خواسته شده به منظور تسهیل و تسریع در تهیه بلیت در مناطق مختلف شهرهای پربازدید، راه‌اندازی باجه‌های بلیت‌فروشی در دستور کار قرار گیرد.در این ابلاغیه آمده است با توجه به تجربه خوب بعضی از موزه‌ها و مجموعه‌ها در سال‌های قبل مبنی بر برگزاری شبی با موزه (برنامه‌ریزی در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی درموقع شب) در صورت داشتن شرایط مناسب، موزه‌ها می‌توانند برای اجرای این موضوع برنامه ریزی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین از مدیران موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی درخواست شده جهت راهنمایی و هدایت مسافران و گردشگران از نیروهای متخصص استفاده نکرده و به جای آن برای انجام این کار از تشکل‌های مردم نهاد در موزه‌ها یا محوطه‌ها استفاده شود.به غیر از گروه های خبری و برنامه های مناسبتی زنده صداو سیما مرتبط با نوروز، هر گونه فیلمبرداری و عکسبرداری از موزه ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی، اشیاء و آثار تاریخی در این ایام ممنوع خواهد بود.

پس از دریافت تأییدیه از روابط عمومی سازمان، امکان تهیه گزارش های خبـری و برنامه های مرتبط با نوروز وجود دارد. در داخل موزه ها و اماکـن فرهنگی ـ تاریخـی، تهیه برنامـه های مناسبتی غیـر مرتبط زنـده ممنوع است.بر اساس آمارهای اعلام شده، بیش از هفت میلیون و ۸۲۵ هزار نفر در طول ایام نوروز 97 از موزه‌های کشور و محوطه‌هایی که برای بازدید از آنها بلیت فروخته می‌شود، دیدن کردند. در مقایسه با آمار بازدیدکنندگان از موزه‌ها، این آمار در مدت مشابه سال قبل از آن، افزایش۱۵درصدی داشته است.  مقام اول را در کشور از نظر تعداد بازدیدکنندگان به استان فارس تعلق دارد. پس از آن استان اصفهان، تهران با احتساب میزان بازدید از کاخ موزه‌ها و موزه ملی ایران دارای بیشترین بازدیدکنندگان از موزه‌ها بوده است

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده