فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

برنامه ریزی برای تغذیه زائران حج 98 زیر نظر کارشناسان مجرب/آماده شدن آشپزخانه های نیمه صنعتی برای طبخ غذای زائران ایرانی

سرپرست اداره کل تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت از برنامه ریزی دقیق  برای تغذیه زائران ایرانی حج 98 زیر نظر کارشناسان مجرب خبر داد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مهران فرشید سرپرست اداره کل تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه های انجام گرفته برای حج تمتع 98 اظهار کرد: برنامه های اجرایی در خصوص تغذیه و تدارکات زائران حج بر اساس کارهای کارشناسی و دقیقی انجام می پذیرد که در این رابطه امسال نیز به موضوع آسیب شناسی و رفع نقاط ضعف و توجه به نقاط قوت اهتمام ویژه ای شده است.
وی خاطرنشان کرد: آسیب شناسی تغذیه و تدارکات برای حج تمتع 98 در حین عملیات حج تمتع گذشته آغاز شد و این روند تا چندی پیش ادامه یافت که برنامه ریزی های تغذیه و تدارکات در حج امسال نیز بر همین اساس انجام شده است.
مسئول امور تغذیه و تدارکات عملیات حج 98 با تاکید بر اینکه آسیب شناسی برنامه غذایی روزانه زائران حج تمتع به طور علمی و دقیقی انجام گرفته است، گفت: امسال در موضوع تغذیه زائران برنامه متنوع و مناسبی تدارک دیده ایم که در این رابطه آسیب شناسی ها و نظرات کارشناسان ذیربط تاثیرگذاری بسزایی داشته است.
فرشید به طبخ و توزیع غذا در مکه و مدینه اشاره کرد و افزود: شروع عملیات طبخ و توزیع با شیب ملایمی انجام می گیرد اما رفته رفته با ورود تعداد بیشتر زائران بر حجم کار تغذیه هم افزوده خواهد شد و در مقاطعی از زمان این طبخ و توزیع در مکه و مدینه به صورت همزمان انجام می گیرد؛ آشپزخانه های مجهز و نیمه صنعتی با دستگاههای مدرن و کادر مجرب در هر دو شهر آماده ارائه خدمات لازم به زائران کشورمان هستند.
وی به تغذیه ایام تشریق نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین زمانها در بحث تغذیه، ایام تشریق است که برنامه ریزی دقیقی برای زائران اندیشیده شده است.
سرپرست اداره کل تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت، ارائه بهترین خدمات به زائران را سیاست اداره کل متبوعش دانست و تاکید کرد: همه ساله موضوعاتی نظیر طبع غذا، سردوگرم بودن، میزان کالری، مقدار غذا، نوع غذا با شرایط جسمی و بیماریهای زائران، نزدیک شدن به ایام تشریق، حین ایام تشریق، بعد از ایام تشریق و ...مدنظر کارشناسان قرار می گیرد و امسال نیز این مهم به طور ویژه در دستور کار بوده است.
فرشید افزود: کارشناسان اداره کل تغذیه و تدارکات، صاحبنظران و پیشکسوتان این حوزه، مدیران مجموعه و کاروان، مدیران آشپزخانه ها، هیئت پزشکی، کارشناسان بهداشت و تغذیه و دست اندرکاران امر حدود 200 ساعت جلسه را برای برنامه ریزی مناسب در خصوص تغذیه و تدارکات برگزار کرده اند و خوشبختانه نتایج مناسبی حاصل شده است.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای تغذیه و تدارکات نهایی شده است، توضیح داد: بهبود مستمر و رفع نقاط ضعف و توجه به نقاط قوت به همراه اجرایی شدن نظرات کارشناسی همیشه مدنظر ما بوده است.
کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده