فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

ايران اير يکي از ظرفيت‌هاي ارزشمند کشور است/ لزوم توجه به سرمايه انساني در هوانوردي

وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه ايران‌اير يکي از ظرفيت‌هاي ارزشمند کشور است، گفت: براي به سرانجام رساندن خصوصي‌سازي ايران‌اير، بايد نسبت به ارزشمندسازي سهام اين شرکت و عرضه سهام آن اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري محمد اسلامی، در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: ایران ایر یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور ما و متعلق به همه ایرانیان است. همه ایرانیان به شرکت حامل پرچم عشق می‌ورزند و از ما انتظار دارند این شرکت همواره در اوج عزت و کارآمدی باشد.

وی ادامه داد: نقش آفرینی همه هما ییان در همه کسوت‌ها، پشتیبانی همه دستگاه‌ها و همراهی همه مسئولان یکی از الزامات موفقیت است. چنانچه از انگیزه و روحیه خدمتی غفلت کنیم، از دستیابی به تراز برتر و شکوفایی فاصله خواهیم گرفت.

اسلامی با تاکید بر اهمیت توجه به سرمایه انسانی هما گفت: نیاز است که به منابع انسانی و کارآمدی آحاد کارمندان و سیستم‌ها و ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری توجه ویژه داشته باشیم و همواره برای توسعه این سرمایه با اقدامات به‌هنگام  وارد عمل شویم.

وی با اشاره به اینکه تغییرات مدیریت به طور طبیعی همیشه بوده و هست، ادامه داد: مهم است که تغییرات رو به جلو و شتاب دهنده و در خدمت توسعه باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحریم‌ها علیه صنعت هوانوردی کشور گفت: کشور ما با دشمنی بی‌حد و مرز استکبار جهانی روبه‌رو است که به خاطر استقلال طللبي مردم ما همواره سر دشمنی با ملت ایران داشته است و با استفاده از حربه غیرقانونی و غیرانسانی تحریم سعی کرده وضعیت را برای ما سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده با این امید که جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند.

وی ادامه داد: مردم ما در این چهل سال نشان دادند که ظرفیت های درونی این کشور ظرفیت‌های بی‌انتهایی است و توانستند دستاوردهای بی‌شماری را برای کشور به ارمغان بیاورند که در پرتو همین تحریم‌های ظالمانه اتفاق افتاده است. هیات‌های خارجی که به ایران سفر می‌کنند و وضعیت کشور را می‌بینند، مردم ایران را به خاطر این دستاوردها که در این شرایط پیچیده به‌دست آمده، تحسین می‌کنند. ایران  با حداقل هزینه به جایگاه‌های بالايی در علم و فناوری رسیده است.

اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در عرصه هوانوردی نیز گفت: به طور طبیعی در صنعت هوایی ظرفیت‌های فاخری داریم و در صدر این ظرفیت نیروی انسانی فاخری است که در حوزه‌های گوناگون علمی-فناوری، صنعتی و عملیاتی از آن برخورداریم. در این دوره جدید که آقای دهقانی زنگنه سکاندار «هما» می‌شوند، با همدلی و یکپارچگی و همراهی که همه کارکنان هما، سازمان هواپیمایی کشوری و مسئولین خواهند داشت، «هما» بيش از پيش در مسیر شکوفایی قرار خواهد گرفت.

وي با تشکر و قدردانی از فرزانه شرفبافی، مدیرعامل پیشین «هما» گفت: خانم شرفبافی روزگار سختی را سپری کردند و اقدامات برجسته‌ای را انجام دادند.

وزير راه وشهرسازي افزود: در این شرایط سخت و طاقت‌فرسا برای ما همدلی، استفاده از ظرفیت‌ها و اجازه ندادن به شکل‌گیری جزیره‌ها و گروهبندی‌ها در سیستم که آفت بزرگی است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید همه از خود گذشتگی داشته باشیم تا کشور را به عالی‌ترین درجه برسانیم.

اسلامی با اشاره به اینکه اکنون کشور در وضعیت جنگ اقتصادی قرار دارد، گفت: این واژه‌ای است که خود آمریکایی‌ها از آن استفاده کرده‌اند. جنگ به معنای زد و خورد است. تمام منافع ملی ما را هدف قرار دادند بدون اینکه ما گناهی داشته باشیم و این نشان دهنده حقانیت ما است. تصمیم استکبار تجزیه و تخریب و به هم زدن آسایش داخلی کشور ما بوده که البته در آن ناکام مانده است. آمریکایی‌ها  از دست نیافتن به موفقیت  ناراضی هستند و می‌خواهند با شیوه های دیوانه‌وار از ما انتقام بگیرند که موفق نخواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه «هما» حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باید تلاش کنیم که با افتخار در سراسر کشورهایی که هدف برنامه‌ریزی شرکت بوده‌اند، باقی بمانیم و با ایجاد ارزش افزوده، ایران ایر امروز را به یک ایران ایر پر بازده و سودده تبدیل کنیم.

وی افزود: برای به سرانجام رساندن جریان خصوصی سازی باید سهام ایران ایر را به سهام دارای ارزش تبدیل و از طریق عرضه سهام، خصوصی‌سازی را که یکی از تکالیف دولت است، به انجام برسانیم. در جریان خصوصی‌سازی نباید وضعیت به گونه‌ای شود که ایران‌ ایر به یک شرکت بی‌ارزش تبدیل شود و یک نفر آن را به قیمت ناچیز بخرد. این اتفاقی است که متاسفانه برای تعدادی از شرکت‌های ارزشمند کشور افتاده است.

 

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه ناوگان ایران‌ایر/ توجه ویژه به صندوق بازنشتگی «هما»

در ادامه اين مراسم؛ تورج دهقانی زنگنه، مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» با اشاره به وضعیت ویژه صنعت هوانوردی در کشور گفت: صنعت هوایی در شرایط حساس و خطیری است. از ابتدای انقلاب این صنعت هدف تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفته است، اما درایت و توانمندی و متخصصان و مدیرانی که در این صنعت حضور داشتند، باعث شد این صنعت به رغم وابستگی به خارج نه تنها متوقف نشود، بلکه پیشرفت چشمگیری نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: هما اگرچه با روزهای اوج خود فاصله دارد، اما با ظرفیت‌هایی که به ویژه در زمینه نیروی انسانی متخصص و متعهد در اختیار دارد، به درستی تامین‌کننده بسیاری از نیازهای فنی، عملیاتی و آموزشی اکثر شرکت‌هایی است که بعد از انقلاب تاسیس شده‌اند و کسی نمی‌تواند بگوید از این شرکت هواپیمایی، استاندارد بالاتری چه در بعد آموزش، چه فنی و چه خلبانان وجود دارد.

دهقانی زنگنه با تاکید بر ضرورت توسعه ناوگان«هما» افزود: ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در هما وجود دارد که باید با کمک یکدیگر این ظرفیتها را به صورت بالفعل تبدیل کنیم. تلاش خواهیم کرد از تمام ظرفیت‌های ملی و سازمانی برای افزایش ناوگان فعال موجود در شرکت استفاده کرده و گام‌های اساسی برداریم.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اصلاح ساختار شرکت برای بهره‌گیری بهینه از نیروی انسانی و ارائه خدمات شایسته به مسافران را یکی از ماموریت‌های خود توصیف کرد و گفت: توجه ویژه به صندوق بازنشستگی و انتخاب تصمیم مناسب برای حفظ کرامت و شان بازنشستگان هما با حمایت دولت محترم و عنایت ویژه جناب وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: رساندن هما به جایگاه واقعی خود با استفاده از توان و تجربه نیروهای متخصص داخلی و ظرفیت دانشگاه‌های کشور امری است که مردم به عنوان ولی نعمت همه ما، همچنین مسئولان نظام جمهوری اسلامی از هما انتظار دارند.

فرزانه شرفبافی مدیرعامل سابق ایران ایر که امروز جای خود را به کاپیتان تورج دهقانی زنگنه داده است، درباره عملکرد دو سال اخیر خود در ایران ایر اظهار داشت: تیر ماه 96 که انتصاب من انجام شد، با آغاز عملیات حج 96 مصادف شد.

وی ادامه داد: ما در سال 94 حادثه منا را داشتیم، در سال 95 حج تمتع و عمره نداشتیم؛ بنابراین امکانات ما در عربستان آ‌ماده نبود و دفتر شعبه هما بسته شده بود و ما مسئولیت جابه جایی 48 هزار حاجی را داشتیم، از سوی دیگر شرکت‌های عربستانی اعلام کردند که نمی‌آ‌یند و ما مسئولیت جابه جایی 26 هزار حاجی دیگر را هم برعهده گرفتیم.

مدیرعامل سابق  ایران ایر افزود: ما تلاش کردیم حج 96 با موفقیت انجام شود در سال 97 هم 44 هزار و 500 حاجی جابجا کردیم که میزان تاخیرات در آن پروازها کمتر از 30 دقیقه بود و جزو اولین ایرلاین‌های منظم در عربستان بودیم.

 

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده