فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

اقامتگاه‌های بوم‌گردی سیستان وبلوچستان

‌همشهری آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان راه‌اندازی شده است و این تعداد تا پایان سال به ۱۱۰ اقامتگاه خواهد رسید و به ظرفیت تاسیسات گردشگری استان اضافه می‌شود.


افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی سیستان و بلوچستان تا پایان سال

‌به گزارش ایسنا  «علیرضا جلالزایی» در جلسه توسعه گردشگری استان افزود: آسبادهای سیستان سال آینده در فهرست میراث جهانی ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: سه اثر استان ثبت جهانی شده که تاثیرهای زیادی را در گردشگری استان گذاشته و سبب جذب گردشگر شده است، در تلاش هستیم دو اثر دیگر استان را در فهرست میراث جهانی به ثبت برسانیم که در سال آینده آسبادهای سیستان در فهرست میراث جهانی ثبت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی در ادامه افزود: ایرانشهر به عنوان شهر ملی در میان ۱۹ استان دیگر که داعیه دار بودند؛ ثبت شد که تاثیرهای خوبی را به همراه داشت و جالق به عنوان باغ شهر جالق معرفی و ثبت شد و این فعالیت ها در توسعه گردشگری موثر واقع شده است.

وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان هفته گذشته در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری تهران حضور یافت که با کسب رتبه برتر معاونت گردشگری تجلیل شد.

به گفته وی، در این نمایشگاه سه رویداد بزرگ برای اولین بار انجام شد که از جمله آن می توان به رونمایی از تمبر سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد جدید گردشگری ایران اشاره کرد.

جلالزایی ادامه داد: رونمایی از تقویم رویدادهای گردشگری استان و حضور کارگزاران گردشگری در غرفه سیستان و بلوچستان که پیگیر بودند فرصتی برای ایجاد کمپ های گردشگری به استان پیدا کنند از دیگر رویدادهای این نمایشگاه بود.

وی اضافه کرد: از سه ماه گذشته با حضور چشمگیر گردشگران در استان ظرفیت تاسیسات گردشگری تکمیل شده است، سیستان و بلوچستان برای زیرساخت های گردشگری مشکلات زیادی دارد اما با تسهیل شرایطی که برای سرمایه گذاران فراهم شد با دعوت از مجامع خصوصی، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان آمدند.

به گفته جلالزایی، می توانیم ۳۵ روستای هدف گردشگری در استان داشته باشیم که اگر به آن توجه شود، سبب فاصله گرفتن از صنعت نفت و نزدیک شدن به توسعه پایدار می شود.

وی گفت: «درک» نیز یک منطقه نمونه ویژه گردشگری و یکی از منحصر به فردترین مناطق گردشگری استان و حتی کشور است که در سال گذشته توجه گردشگران را جلب کرد.

جلالزایی اظهار کرد: در حوادث اخیری که در استان صورت گرفت تورهای  گردشگری زیادی وارد استان شدند و این حوادث نتوانست جلوی حضور گردشگران به استان را بگیرد، بطوری که در شب حادثه چابهار تور گردشگران داخلی و خارجی بدون هیچ مشکلی در این شهرستان حضور یافتند و پس از چند روز از آنجا خارج شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه اتفاق هفته گذشته نیز موجب نشد سفرها کنسل شود و حتی با حضور گسترده گردشگران در این منطقه با کمبود اقامتگاه مواجه شدیم.

این مسئول ادامه داد: اگر میخواهیم مسیر توسعه گردشگری در استان را ادامه دهیم باید همه دستگاه ها همکاری کنند و در همین راستا از معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خواستاریم تا حساب های اقماری گردشگری را در دسترس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دهند .

وی گفت: پلیس مهاجرت میتواند به معاونت گردشگری اعلام کند که چقدر ورودی و خروجی گردشگران به استان را داریم و اگر این اطلاعات در اختیار ما قرار گیرد؛ شاید بهتر بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم‌.

جلالزایی بیان کرد: با راه اندازی اقامتگاه های بوم‌گردی در استان برای اولین بار شاهد مهاجرت معکوس به استان بودیم، بطوری که برخی از افرادی که بدلیل خشکسالی استان را رها کردند، برگشتند و به گونه ای فعالیت می‌کنند که پذیرای گردشگران خارجی و داخلی بسیاری هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سمینار فرمانداران سیستان و بلوچستان در زاهدان، پیشنهاد دادیم که از طرف استاندار دستور داده شود تا فرمانداران همه بخشداران و دهیاران را مکلف کنند که در روستاهای گردشگرپذیر استان یک اقامتگاه بوم گردی راه اندازی کنند.

این مسئول یادآور شد: در اقامتگاه بومگردی منزل آب زاهدان امسال با همکاری صدا و سیمای سیستان و بلوچستان در شب سال تحویل ویژه برنامه ای به مدت پنج ساعت اجرا می‌شود.

 

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده