فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

احتمال توقف صدور ویزای کار ژاپن برای ترکیه و ایران

به نقل از خبرگزاری ایرنا و بر اساس گزارشی از روزنامه مشهور آساهی شیمبون ژاپن، وزارت دادگستری ژاپن از احتمال توقف صدور ویزای جدید کاری برای شهروندان ایران و ترکیه به دلیل عدم همکاری در روند اخراج نیروهای کار خارجی از ژاپن خبر داد. 

بر اساس این گزارش، پس از بازبینی و اصلاح قانون "کنترل مهاجرت و به رسمیت شناختن پناهندگان"، اتباع خارجی که به این کشور وارد می شوند باید گذرنامه کشوری را داشته باشند که در صورت بروز مشکل و اخراج ژاپن، کشورشان این افراد را تحویل بگیرند. 

در ادامه این گزارش آمده است، موارد مشابه بسیاری از عدم پذیرش افراد اخراج شده از ژاپن توسط ایران دیده شده و ترکیه نیز اعلام کرده که در صورت تمنام شدن اعتبار گذرنامه، اتباع خود را نمی پذیرد. بر اساس قانون کنترل مهاجرت ژاپن، اتباع خارجی که به طور غیرقانونی در ژاپن اقامت دارند، مجرم هستند و باید این کشور را ترک کنند. وزارت دادگستری ژاپن زمان اعلام تصمیم نهایی خود را پایان ماه مارس (فروردین ماه) اعلام کرده است. آمار و ارقام نشان می دهد در حال حاضر در ژاپن بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی وجود دارد اما نیروی کاری برای انجام آن وجود ندارد. موضوعی که باعث شده تا دولت ژاپن به فکر جذب نیروی کار خارجی بیفتد. در همین راستا مجلس ژاپن قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن صدها هزار خارجی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند.

 

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده