فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

آزاد شدن تردد اتباع خارجی بدون ویزا از اروند به کیش

تردد گردشگران و اتباع خارجی بدون ویزا بین مناطق آزاد اروند و کیش آزاد شد.

سرهنگ داوود محمدی، رئیس حراست ویژه پلیس مهاجرت و گذرنامه با اشاره به ورود بدون ویزای اتباع و گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند گفت:

    استارت این کار، بعد از ۱۲ سال که به موضوعی غیر قابل اجرا تبدیل شده بود، با مدیریت پلیس زده شد و حالا گردشگران می‌توانند از این منطقه به کیش نیز سفر کنند.

محمدی تاکید کرد که سیاست پلیس، آسان‌سازی و ساده کردن روند ورود اتباع خارجی به ایران است. او با اشاره به صف‌هایی که گاهی در مبادی ورودی کشور ایجاد می‌شوند گفت:

    نظام و پلیس به این نتیجه رسیده‌اند که اقدامات خود را در این عرصه تقویت کنند. ما با شرایط روز پیش می‌رویم و امیدواریم در آینده مدت این ایستایی را که برخی اساتید گردشگری به آن نقد دارند، به حداقل برسانیم.

او همچنین درباره الصاق نشدن ویزای ایران در گذرنامه اتباع خارجی و مهر نشدن آن در مرزهای کشور افزود که در شرایط حاضر، هتل و آژانس با گذرنامه‌ای رو به رو می‌شود که امکان راستی آزمایی ندارد. برای همین ضرورت دارد از شناسه فراگیر ۱۶ رقمی پلیس مهاجرت (که هریک از اعداد آن برگرفته از اسناد هویتی و مسافرتی تبعه خارجی است) استفاده شود، ضمن این که کمک می‌کند تا گردشگر خارجی نیز خدمات بهتری دریافت کند.

محمدی همچنین درباره آماده شدن «کد رمز سیستمی»، که وسایل نقلیه حامل گردشگر خارجی برای تردد در ایران به آن نیاز دارند اظهار کرد:

 بحث‌های زیادی شد و می‌خواستند این کد را برای وسایل نقلیه صادر کنند، اما اصرار ما بر این بود که ناجا این کد را بر اساس راهنما تعریف کند، که به نتیجه هم رسید. اما همین موضوع باعث شد تا این طرح از پارسال تا امسال به طول انجامد.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده